Wie dat niet kan is evolutionair in elk geval sterk benadeeld
En zo subjectief als het maar kan
Yup.
Mwoah, dat weet ik niet. Die kastvorm met die afwisselend gepoetste en geborstelde vlakken, met die multi-laag kast⦠SARB033 en 035 staan op eenzame hoogte in dat opzicht.
Dunner kan altijd, dat klopt wel.
Neuh, die laatste Omega wellicht, maar stalen banden met dag-datums en simpeler kasten, ik merk dat onze definitie van verfijnd wellicht anders is.
Klopt.
Hee, hoe waterdicht is die lordmatic? Want dat zou me een fortuin aan pakkinkjes kosten, een vintage collectie. En dan nog huilen met de broek vol in de douche, de tuune, aan 't strand en in de regen.
Ik vermoed van niet dus.
Kun je niet beter je horloges af doen tijdens het douchen? En dan een specifiek horloge houden om mee te zwemmen zoals de Alpinist. Is ook beter voor je leren banden. Ik geef niks om WR.
Daar verschillen wij dan heel erg over van mening. Ik mis juist de scherpe lijnen die zo typerend zijn voor Seiko kasten. Dit is toch een geweldig verfijnde kast van de Lord-Matic.
En een bandje is altijd te wisselen. De SARBs zitten standaard ook op staal. De horloges die ik liet zien waren zomaar een paar voorbeelden van horloges die ik gehad heb. Er zijn natuurlijk nog duizenden andere vintage horloges.
Ik vond van dit 3 tal de Omega trouwens by far be minst verfijnde. Maar daarvoor moet je ze eens in het echt zien.
Nogmaals de SARBs zijn prachtige horloges maar de prijs voor subtiliteit en verfijning gaan ze niet winnen.
Die zijn waar mogelijk ook waterresistent. Of een verbruiksartikel.
Verfijnd is voor mij meer jaren 50-60 en minder jaren 60-70, als je voelt waar ik heen wil. De meningen zijn dus verdeeld.
Totaal onbelangrijk. Gewoon af doen als je gaat zwemmen. Bovendien, zoān horloge draag je bij een pak, niet bij een zwembroek. En een horloge tijdens het douchen om doen is natuurljk gewoon een beetje kinderachtig. Ik zeg bewust āom doenā in plaats van āom latenā, want je moet je horloge toch al af doen bij het uitkleden. Tenzij je raar wijde manchetten hebt en derhalve sowieso niet serieus genomen kan worden. Tuinieren hoort natuurlijk in je vrije weekend, zonder notie van tijd. En heb je die toch nodig omdat moeder de vrouw je dusdanig onder de duim heeft dat je voor drieĆ«n je je in de bijkeuken moet melden met de boodschappen, dan volstaat een Gshock ook.
Precies. Je gaat toch ook niet met je nette schoenen en kasjmier pak aan, hiken of tuinieren? Of met je Ferrari het regenwoud in?
Spullen hebben een bepaald doel Chris. Alleskunners zijn nietskunners.
Ik knoop manchetten los als ik een overhemd uit doe. Ze hangen gestreken met losgeknoopte manchetten in de kast, en bij het aandoen knoop ik ze dan ook weer vast.
Daar spreek je jezelf tegen, want bij een pak draag je per definitie een horloge wat onder de manchet past, vastgeknoopt of niet doet niet ter zake.
Tuinieren is een noodzakelijk kwaad, omdat je anders verslonst. Als ik de doekoe had om overal mensen voor op te laten draven deed ik helemaal niks meer in dit leven. Ik kijk dan graag op het horloge om te zien wanneer het tijd wordt om wat anders te gaan doen.
Lelijke horkenbakken.
Kortom: Doet u mij maar horloges die er wat netter uitzien, maar die robuust genoeg zijn om nooit af te hoeven doen.
Rolex is niet voor des kijzers baard groot geworden met dat concept.
Leg dat maar eens uit aan de eigenaar van een Oyster Perpetual.
Sorry, die moest nog even: Ferrariās zijn lelijke nutteloze horkenbakken. Bah, bah, driewerf bah.
Dan rijd ik liever hard met de Mercedes A63 6x6. Hatsee. Hoef ik ook niet uit te stappen tijdens het zwemmen.
Zit jij op zwemmen ofzo?
Het is natuurlijk wel appels met appels vergelijken. Een SARB is geen pure dresser zoals een 60s handwinder zonder datum dat wel is.
Verfijning heeft in die zin minder met het model of type te maken maar meer met de uitvoering. Ook een duiker kan een zekere mate van verfijning hebben.
Precies.
Ik word er niet warm of koud van.
Deze auto zal bij 150 km/u wel heul veul geluid voor de bestuurder veroorzaken, ik vermoed dat iOS of Android integratie in het centrale infotainmentsysteem ook niet best zal zijn, dat de vervangende onderdeeltjes peperduur gaan zijn, dat de kofferbak net een tandenborstel kan hebben en dat er geen snokhaak op zit. Ook Lane-assist, automatische LED verlichting en brake assist zal niet zo fijn werken op die bak, en het zal met veel regen wellicht door het dak lekken.
Kortom, ofschoon ik absoluut geen Opel fan ben heb ik dan liever mān Astra onder de kont.
In de jaren 50 en 60 kwamen sporthorloges ook op de markt. Het ging mij er meer om dat de algemene vormtaal van de jaren 50 en vroege jaren 60 mij meer aanspreekt (verfijnder overkomt) dan de vormtaal van de late jaren 60 en 70, waarin futurisme en een bepaalde vormtaal opkwam die moderner was.
Dat kan over duikers, sporthorloges en dressers gaan⦠Maakt niet uit voor mijn persoonlijke gevoel voor vorm.
Is dit een trekhaak?
G63!!
Met zo een alleskunner van een auto heb je natuurlijk wel een bijpassend horloge nodig. Dus ik begrijp je wel.
Haha, vintage is hartstocht en liefhebberij. Praktische zaken zijn niet interessant. En anders koop je een vintage duikert met je WR