SARB033: nog altijd niet gewoon

Ik heb nu al een paar maanden mijn SARB033 en ben hem nog altijd niet gewoon. Heb al een paar keer gedacht om hem weg te doen maar krijg het niet over mijn hart.

Grootte is ok, afwerking van geborsteld en glanzende inox is mooi, secondewijzer vind ik super, … .

En toch …

1 like

En toch bijzonder saai ?

Je twijfelt. Dat betekend dat ie weg gaat :wink:

1 like

Ik weet niet of “saai” het juiste woord is. Heb bv een Mondaine quartz en elke keer als ik deze zie dan weet ik waarom ik deze gekocht heb en dat gevoel heb ik niet altijd bij de sarb.

Moet ook zeggen dat veel mensen mij dikwijls aanspreken over mijn Mondaine en bij mijn sarb is dit nog maar 1 keer gebeurd.

Wat betekent dat? Serieuze vraag hoor. Kom je uit België?

In dat geval doe je hem weg en zoek je iets wat je meer aanspreekt. Daar heb je ons niet bij nodig toch?? :wink:

1 like

Ik heb er ook 1, op een fantastische zwarte lederen strap besteld van Seiya Japan.

Maar die van mij gaat er binnenkort ook uit.

Prachtige klok, daar niet van, maar ik heb er teveel en mijn voorkeur gaat toch meer uit naar de duikers. Die grijp ik het eerste.

Maar het is een prachtig horloge. Blijf ik vinden.

Idd. Ik wil zeggen dat ik na een paar maanden nog altijd niet weet wat ik van het uurwerk vind

het uurwerk? Loopt hij niet goed dan?

Jawel. ± 3 seconden per dag

Dan is het uurwerk toch super?

Ik vermoed dat hij het horloge bedoelt.
@Dimike probeer eens duidelijk te zijn. Als je je OP herleest dan kun je misschien zien dat het nogal gissen en raden is wat je nou eigenlijk bedoelt te zeggen. Ik snap er niets van en ik ben niet de enige.

nou ik snap het anders wel dus het kan zo maar zijn dat jij de enige bent die het niet begrijpt

Dat.
Maar hij zegt vooral niet duidelijk wat hij vind en wat hij anders zou willen. Het lijkt alsof hij vermoed (!) dat het horloge misschien (!) minder bevalt dan van te voren verwacht. Maar er niet over wil communiceren. Gelukkig is het voor anderen volkomen duidelijk.

je bent niet de enige hoor. Opzich wel handig om gewoon de correcte termen te gebruiken voor dingen als je wil dat mensen je kunnen helpen.

Laat me raden: TS komt uit België, waar het heel gewoon is om een horloge een uurwerk genoemd wordt. En iets niet gewoon zijn is ook in Nederland een correcte, doch minder vaak gebruikte, manier om te zeggen dat je er niet aan gewend bent.

Met deze kennis in gedachten, gaan we nu proberen ontopic te blijven.

Ik heb dit gevoel eigenlijk bij heel veel Seiko’s. Zelfs bij Grand Seiko’s.

Erg mooi, goed afgewerkt, maar als je hem dan om de pols hebt blijft het “gewoon” een Seiko. Dat is volgens mij ook wat de gemiddelde persoon denkt die wél even extra kijkt naar de pols. Die denkt: he, mooi horloge, eens kijken wat voor sjiek merk het is, o Seiko…

Ik weet dat ik nu een hoop mensen wellicht voor de schenen schop, maar ik krijg wel altijd dit gevoel. Dus ik snap TS wel. Blijft wel dat het een mooi horloge is, maar als je er geen klik mee hebt, kun je hem beter inruilen/verkopen

2 likes

Dat is het juist. Ik vind hem niet “super” en ik kan niet echt opsommen wat ik minder goed vind EN toch wil ik hem blijkbaar niet verkopen.

Snap ik wel, leren afscheid nemen is niet eenvoudig.

1 like

Sorry voor de kleine off-topic, maar het verschil Nederland/België was me reeds opgevallen:
Vlaanderen -> uurwerk -> germaans (uhr)
Nederland -> horloge -> uit het latijn
Grappig, je zou eerder verwachten dat het omgekeerd is, gezien wij in Vlaanderen toch eerder die latijnse invloeden hebben.

Eh? Je hebt een slechte dag vandaag, niet erg hebben we allemaal wel eens😉.

On topic maar weer, mondaine houden en de seiko eruit. Eigenlijk is het leven heel simpel👍