Sarb033 vs. OP39

Precies dit dus. Ik houd ze gewoon allebei.

3 likes

Nee, met zo’n Rolex heb je de middenmoot aan de pols. Technisch niet bijster innovatief, maar goed in elkaar stekende horloges uit een uiterst gemechaniseerde fabriek. Goed afgewerkt en solide, waarbij ze grove steken laten vallen rond de wijzers.

Als je je aan de top van techniek wilt begeven zijn de diverse high-end quartzen, de co-axiale spullen van Omega, of anders horloges met complicaties van echte topmerken zoals Patek, VC en andern:

Als je iets van handwerk wilt genieten moet je ook niet bij Rolex zijn, dan ben je beter met een Ketelaars, een Gronefeld, een A Lange & Sohne of een hele sloot van dat soort mensen. De enige Rolex waar nog handwerk in zit is een rolex met diamanten.

Dit zeg ik absoluut niet om Rolex af te zeiken:

Ze maken uitstekende horloges voor iets teveel geld in een hypermoderne fabriek waar verticale integratie bereikt wordt door totale automatisering. Dat is Rolex, niet meer en niet minder. Met meer dan uitstekende QC en een idee van service wat mij wel aanstaat: Als je een horloge naar Rolex stuurt zou je het terug moeten krijgen met een functionele spec als nieuw.

Ik denk dat het romantiseren en ophemelen van Rolex juist bijdraagt aan het gevoel van de topicstarter, omdat die gewoon aan de pols ziet wat het is: Een dressy sport horloge van zeer goede makelij, maar een tikje overpriced.

:+1: :+1:

11 likes

Vooroordeel 1e klas.

Voor de duidelijkheid: Deze Rolex, zonder zo’n lelijk datumdruppeltje en extra ringen die voor duikers zijn bedoeld maar vooral een show-off functie hebben, vind ik wel klasse.

Ik hoop ooit een Explorer te kunnen verwerven. Die zou ik dan met een leren band gaan dragen. (Net als mijn Mark XII en Speedmaster waarvan het staal nooit uit de doos komt.
Maar, umapa heeft al besloten ze beiden te behouden, waarmee het probleem is opgelost.

1 like

Dat Is ie ook. En zeker op leer prachtig, net als de OP van @anon21944355. Alleen denk ik dat je meer van je horloges geniet als je ze op een realistische manier beschouwt, en ze dan gebruikt waar ze voor zijn gemaakt.

:+1: niks tegen een op of Explorer. :grin:

Je hebt besloten hem te houden maar die twijfel gaat niet meer weg. Dus ik zou de OP weg doen en wachten op de Sub die je in eerste instantie al wou

1 like

:scream:

Mocht je hem ooit verwerven, eerst een paar dagen op de oyster en dan ben je wel genezen van je leer fetisj :wink:

2 likes

Ik tel in de gauwigheid 4 x de reactie “Rolex weg, GS erin”.
Dat dus!

Wat mij op de plaatjes opvalt is de afwerking van de Seiko band versus die van jouw OP: dan is de Seiko band (optisch) stukken mooier. Kwalitatief zal dat wellicht anders liggen.

@anon21944355 je zou ook kunnen overwegen de wijzerplaat van de Rolex te wisselen voor een andere kleur.
Dan heb je ineens een ‘nieuw’ horloge :smiley: naast je geliefde Sarb.

1 like

Rolex heeft vermoedelijk gekozen voor een volledig gebrushte band vanwege de functie van een ‘Explorer’: die moet tegen een stootje kunnen tijdens bergbeklimmingen en weet ik veel wat voor riskant avontuur.

Daarom zit er ook een lunette op die harder glimt dan een bips in de maneschijn :crazy_face::joy:

2 likes

Mwah, qua traditie en techniek heeft Seiko ook best wel wat wapenfeiten. Ze hebben alleen wat laat ontdekt dat marketing en prijsbeleid in de rest van de wereld heel anders werken dan in Japan.

Toch zou ik voor de Rolex gaan; ik vind hem gewoon gebalanceerder en klassieker dan de SARB.

1 like

Je zou ook je sarb in kunnen ruilen voor een sarb035. Dan heb je een witte en een zwarte voor verschillende momenten!

2 likes

Of je ruilt je SARB in voor een SDGM. Die heeft pas een band waar je U tegen zegt.

En die plaat :heart_eyes:

5 likes

Tegen list verwacht ik de Sub niet snel te kunnen dragen.

Wat me opviel aan de bracelet van de OP, is hoe dun deze is. En daardoor zou het een beetje goedkoop aanvoelen. Toch is het een kwalitatief zeer goede bracelet. De Sarb bracelet voelt erg solide, maar heeft zijn flaws. Zie foto’s. De gap bij de endlinks en sluiting.

Ik ben niet zo weg van de andere kleuren. Blauw met groene accenten en grijs met blauwe accenten, niet my cup of tea. Ook hebben deze alleen opgelegde indices bij de drie, zes en negen. Wat ik ook minder vind ogen.

Heb ik al, SDGM001 weliswaar. De band is echt een step-up t.o.v. de Sarb. Kwalitatief hoogstaand. Toch ben ik er niet helemaal kapot van. Geef mij maar oyster.

3 likes

Genau precies dat :smile:

2 likes

Seiko toch maar verkopen, denk ik… Misschien even spijt, maar dat overleef je wel hoor…

Waarom niet nu?

Omdat ie de Rolex houdt… :sunglasses:

1 like

Er zit wat vaseline op je lens denk ik :upside_down_face:

1 like

Ik moet er niet aan denken. Op een kluitje zitten met honderden wildvreemden. Slapen in een claustrofobisch hok. Precies volgens schema allemaal dingen moeten… Ik zie er de lol niet van in.

2 likes