De Seiko Sarb033 was voor mij het horloge waarmee het allemaal begon en ik het horlogevirus te pakken kreeg. Het horloge is simpel, elegant en understated. I love it.
Nu heb ik onlangs deze in mijn bezit gekregen. Op het moment dat ik 'm kocht, wist ik het zeker. De Sarb gaat eruit, want ze zitten wel erg veel in elkaars vaarwater. Toch?
Twee maanden verder, de Sarb is nog niet verkocht, maar sindsdien ook helemaal niet meer gedragen. Tot vandaag dus. Ik wilde 'm nog een laatste keer omdoen voordat ie in de verkoop gaat. Direct sloeg de twijfel toe, afgezien van de kwaliteit, doet de Sarb mijns inziens weinig onder voor de OP. En dat voor een fractie van de prijs.
Nu is de OP wegdoen plots ook een optie geworden. Wat zouden jullie doen?
Als de Seiko in staat is om je te laten twijfelen over de Rolex dan de Rolex wegleggen.
Als je die dan ook 2 maanden niet hebt gedragen heb je een antwoord.
Deze gedachtengang zou je wel eens heel veel geld kunnen gaan schelen; gefeliciteerd!
Ik zou eens even niks doen: gewoon allebei wegleggen en een tijdje zonder horloge door het leven. Je gaat vanzelf merken welke je het meeste mist.
… in ieder opzicht inderdaad. Ik zou dit (enorme) kwaliteitsverschil wel een factor van belang vinden. Maar het gaat om het gevoel dat ze bij je oproepen!
Beiden fantastisch, maar de OP is gewoon zo’n klasseding! Zou die voorlopig zeker niet wegdoen, de Sarb kan je mss wel wegdoen, vind je wel weer eens als je er eentje terug wil…
Ik zou beide verkopen en van het geld een Seiko SARX035 kopen, dan zit qua afwerking mooi er tussen beide in. Vermoed ik althans, want ik ken de afwerking van een Rolex niet, maar dat zal zeker niet slecht zijn.
Maar als je echt een vd twee wilt houden, hou dan degene waarmee het allemaal mee begon. Daar zit namelijk de meest emotionele waarde aan.
Ik zou inderdaad de OP nu een tijdje wegleggen en dan zien, wat het gevoel is als je deze opnieuw draagt. Verkopen kan altijd nog… (pb aan mij tegen die tijd aub😜)
Geen van twee weg doen tenzij ik met één van de horloges echte geen klik had. De Aevig Balaur is zo’n horloge wat ik wegdeed zonder spijt, maar verder heb ik alles wat ik ooit verkocht heb op één of andere manier voor meer geld terug gekocht.
Dat gezegd hebbende: Ze zijn wel redelijk in hetzelfde vaarwater. Als het nou een SARB033 en een Blauwe OP 36 met explorer plaat was, of de grape dial, dan had je wat meer redenen om eens te wisselen. Maar een zwarte sport-dresser versus een zwart-bruine sport-dresser kan wat overbodig voelen.
De SARB gaat geen reet opleveren in vergelijk met de Rollie. Die kun je dus goed gebruiken voor vakanties en als beater wanneer je de OP niet aan de wereld bloot wilt stellen.
GS Quartz kopen als je de Rollie weg doet. Kan perfect naast een SARB.
Het gaat toch niet alleen om het uiterlijk?
Met zo’n begerenswaardige Rolex (voor mij een van de weinige) heb je ook de top aan techniek en traditie om je pols.
Het geld laat ik even buiten beschouwing.