Sarb033 vs SCVS003 (poll & foto's)

Ik ben blij dat ik in staat ben om deze 2 horloges tegelijk in het echt te bekijken en vergelijken.
Ik dacht dit te delen door even de verschillen te highlighten met foto’s.

Sarb033

-Oyster band
-Lume aan de binnenkant van de markers
-Splitsing van wijzers zichtbaar na lume
-SEIKO logo applied, zweeft lichtjes boven de wijzerplaat
-Font “automatic 23 jewels”
-Markeringen hebben meer details/een inkeping

!

=====================================================================================

SCVS003

En?
Welk is jullie favoriet?
De Sarb033 scoort beter op papier maar ik vind de Spirit veel rustiger/mooier ogen. Voornamelijk door de lume

• SARB033
  • SCVS003

0 stemmers

Links de Sarb033
Rechts de SCVS003

4 likes

Ik zie dat de foto’s nog wat schuin hangen, even aanpassen, secondje :stuck_out_tongue:

Super onduidelijke foto’s. Ken alleen de Sarb. Kan aan de foto’s niet zien hoe de scvs003 eruitziet. :sweat_smile:

Ja heb wat uploadproblemen, even geduld :slight_smile:

En de poll voor @Dr.Doc?

Tjonge tjonge, een topic maakt toch niet zo tussen neus en lippen door? Daar zit voorbereiding in. Zorgvuldige planning. Alle ins- en outs van te voren op een rijtje gezet. Foto’s bewerkt en zorgvuldig aangepast. Nog een keer de tekst doornemen. En dan het grote moment. JA we gaan hem plaatsen. Laat nu de reacties en likes maar komen.

Oh wacht…

Geintje… leuk topic. :v:

1 like

Zit even op de wc komt net een fax binnen :slight_smile:

Voor mij de Sarb033

Ik vind de foto’s van de wijzerplaten geen recht doen aan de schoonheid van deze horloges.

Vanwege het stof?
Is maar om het verschil aan te duiden, mooie foto’s zijn online ook te vinden

Voor mij wint de SARB. Maar de lume hoort natuurlijk aan de buitenkant, en dat was een puntje voor de SCVS.

3 likes

Dat & de wijzers vind ik ook mooier op de Spirit (SCVS)
Die middelste streep bij de SARB :neutral_face:

De SARB is beter afleesbaar door het streepje wit aan het dunne eind van de wijzers, ik vind het wel mooi staan.

Nuancering: Het hoort aan de buitenkant, maar in de lume shots staat het juist wel weer aan de binnenkant beter: dichter bij het lume van de wijzers. Eigenlijk had het witte streepje ook gewoon lume moeten zijn.

2 likes

Mee eens, ben zelf aan het denken om een Angus Jubilee op de Spirit te plaatsen:

1 like

Je start een poll tussen twee horloges en dan moeten we zelf maar even Googlen naar hoe ze eruitzien? Geweldige topic. :ok_hand:t3::laughing:

Je reageert op een topic waar je zelf voor kiest en gaat dan zeuren dat je het topic niet goed vindt :joy:

Geweldige reactie :ok_hand::laughing:

1 like

Ja, ik neem graag deel aan verschillende polls (pollen?), omdat ze gewoon leuk zijn. Het is ook voor iedereen bedoeld toch? Dan moet het wel een beetje duidelijk zijn. :sunglasses:

ik vind met name de band van zo’n scvs003 veel leuker

4 likes

Als je m.b.v. de informatie & de foto’s nog steeds niet kan uitmaken welk van de 2 de Sarb/Spirit is dan weet ik echt niet wat je nog meer verwacht…

Nog 1 ding vergeten te vermelden:
Sarb033: Chapterring heeft de 1/10 van een seconde markeringen
SCVS003: Heeft dezelfde markeringen maar dan aangebracht op de wijzerplaat, zonder chapterring

Sarb033:

!

Spirit SCVS003

Is de kast van de twee identiek? Hier heb ik geen opmerkingen over gehoord.