Mijn meest recente aanwinst, de Seiko SARX019, is gezegend met een weergaloos mooie emaille wijzerplaat maar kwam ook op zo’n onvoorstelbaar spuuglelijke band… Ik snap daar helemaal niets van.
De zwart glimmende nep kroko band met blauwe accententen in de nerf is waarschijnlijk ontworpen door een kleurendove stagiaire bij Seiko.
Anyway, er moest dus snel iets anders komen en dan bij voorkeur ook nog een echte kroko.
Door stom toeval scoor ik op andere fora twee supermooie banden, waarvan er één perfect blijkt te passen op de originele Seiko vouwsluiting.
Genoeg geleuterd. Tijd voor bier en foto’s
Scherp gezien, van die sluiting. Oorspronkelijk hoort hij inderdaad andersom, zodat de overlengte van de band aan de binnenzijde van de pols zit. Zo zat de oorsponkelijke band ook.
Na hem een tijdje zo gedragen te hebben (en me te ergeren aan die erg in het zicht zittende overlengte) heb ik hem vanmorgen “verkeerd om” gemonteerd.
Ik ben er ook nog niet uit wat beter zit/staat…
Prachtig. En inderdaad, wat ze bij Seiko roken als ze banden om horloges doen weet ik niet, ik wacht nog op de dag dat je die dingen gewoon head-only kunt kopen.
@Fate_Amenable_To_Change Het zou inderdaad wel een aardige optie kunnen zijn, head only. Scheelt in ieder geval in afval, want een andere bestemming dan de kliko zie ik niet
@wander Ik ga dat in ieder geval wel eens proberen. Neig wel naar donkerder bruin icm de wijzerplaat.
De band moet de aandacht niet vàn het horloge wegtrekken, maar de wijzerplaat de focus laten zijn.
Voorts zijn die banden in lengtematen te krijgen, dus je kunt er voor zorgen dat de sluiting exact op de pols komt waar je hem wilt. Ook wat waard.
P.S. Mocht je liever een doornsluiting hebben & dat kan ik me best voorstellen, dan is deze de moeite waard:
€6 thuis. Je moet het wel even polijsten, maar dat is 2 minuten werk. Maar hij doet het heel goed aan een Nomos band.
Als je van Shell Cordovan houdt, is het antwoord positief. Ze gebruiken Horween en dat wordt als het topmerk gezien. Hun banden zijn een natuurlijke dikte (ca. 2,5mm) en de banden doen het goed als het horloge de aandacht moet vangen. Er zijn lengtematen & je komt bij anderen niet goedkoper uit, tenzij je gaat voor 2de keus. Dat vindt je in overvloed op Ebay.de. Shell Cordovan is so wie so een van de mooiste, niet exotische leersoorten. Ze maken er ook uitstekende schoenen van