Vind duikhorloges nog steeds erg gaaf en heb er inmiddels een paar. Op de wish-list staat nog steeds een Doxa. Toch kom ik af en toe andere tegen die ik wel zie zitten. Deze twee ken ik al een tijdje, maar beide vind ik ze erg gaaf. Kortom ik wilde het even met jullie delen en benieuwd wat jullie er van vinden.
Deze man heeft tot nu toe veel pech gehad met zijn design welke min of meer door een bureau doorverkocht is aan een ander. Welke gelijk zijn kast in productie heeft genomen. Erg triest verhaal en genoeg over te vinden.
De kast doet me denken aan andere horloges, maar heeft toch een eigen gezicht. Vind ze erg gaaf. Over enkele weken begint de uitlevering van de eerste 100. Er zijn er nog enkele beschikbaar! Komt ook een stalen band bij waarvan nog de eerste foto’s moeten komen. Horloge komt overigens uit Ierland.
Ook een relatief nieuw merk met, vind ik, mooie duikers. Vind met name de gewone stalen versie met grijze plaat geweldig. Heb uitgebreid contact gehad met de eigenaar over het gebruikte caliber en daarbij de ring met de verdeling. Zelf had ik namelijk liever een 60 minutes gezien. Echter de voorkeur van enkele Seals (vrienden van hem) was 12. Je zou het alsnog kunnen gebruiken onder water door het te vermenigvuldigen met 5. Echter als ik naar een horloge kijk wil ik echt niet nog eens gaan rekenen.
Wellicht dat deze (ook volgens de eigenaar) in de toekomst nog gaat komen.
Ik ben ook opeens geïnteresseerd geraakt in dit soort duikers. Hoe noem je ze? Uberduikers oid? Ik heb de laatste tijd veel van dit soort duikers langs zien komen op het forum: Een Benarus Remora, een Helson Shark, een Marathon SAR en een MKII Blackwater. Het type duikers met een uitstraling alsof je er met een tank overheen kan rijden op 11 kilometer diepte. Geweldig! En nu deze twee erbij, zo komt er steeds meer keuze. Ik kende de meeste nog niet. Kennen jullie nog meer van dit soort duikers? Mijn favoriet tot nu toe is de Benarus Remora, ook omdat ik wat kleinere polsjes heb. Ik vind trouwens de SAS mooier dan de Resco. Die vind ik meer de bovengenoemde uitstraling hebben. Maar allebei heel mooi hoor!
Beide zien er fraai uit. De SAS vind ik een (leuk gevonden) pananerai variant, met z’n hoekige fiddy case en sandwich dial. De kleurcombo van de resco is ook erg mooi, en heeft IMO het meest eigen gezicht.
Voor het geld denk ik dat er ook nog een hoop ander moois te krijgen is…
Ja, dat zijn inderdaad prachtige horloges! Als liefhebber wordt het er echter niet makkelijker op om tot een keuze te komen… Over het algemeen ga ik echter toch voor vintage horloges. Wat dat betreft heb ik nog 20-30 jaar de tijd voordat ik deze aanschaf
duikers? Mijn favoriet tot nu toe is de Benarus
Remora, ook omdat ik wat kleinere polsjes heb. Ik
vind trouwens de SAS mooier dan de Resco. Die vind
ik meer de bovengenoemde uitstraling hebben. Maar
allebei heel mooi hoor!
Prachtig die SAS
maar bij deResco heb ik zo mijn twijfels: de computer animatie? (alle kleuren exact hetzelfde belicht en positie op achtergrond ook axact hetzelfde) is geweldig hoe hebben ze in hemelsnaam die cijfers kunnen frezen (scherpe hoeken/geen radius) het geheel oogt gewoon te strak!?
En dan de foto eronder van hetzelfde model dat er ineens een heeeeeel stuk minder strak uitziet.
Prachtig die SAS
maar bij deResco heb ik zo mijn twijfels: de
computer animatie? (alle kleuren exact hetzelfde
belicht en positie op achtergrond ook axact
hetzelfde) is geweldig hoe hebben ze in
hemelsnaam die cijfers kunnen frezen (scherpe
hoeken/geen radius) het geheel oogt gewoon te
strak!?
En dan de foto eronder van hetzelfde model dat er
ineens een heeeeeel stuk minder strak uitziet.
blijft gevaarlijk voorinschrijvingen!
Zijn er al diverse uitgeleverd en ook mooie reviews met schitterende foto’s. Ik heb gewoon even gepakt wat het snelst voor handen was!