Save the date: Presentatie Pellikaan Chronograaf 8 december

17 likes

Mooi design, vanaf de pols foto lijkt het wederom een te grote diameter te zijn. Gaat hem niet worden voor mij.

Ziet er stoer uit!

Wel jammer dat er in het stukje gesproken wordt over “Pelikaan” timing, dus met 1 “L” ipv 2.

1 like

De ontwerpeis was “dat je hem van 5 meter kan lezen”. Waarom? :thinking:

1 like

Vanaf 5 meter is misschien wat overdreven, maar op de nodige chronografen is de tijd erg slecht afleesbaar.

Wat mij betreft een goed streven om een chronograaf te maken waarbij dat wel goed te doen is, ook al ben je een dagje ouder.
:face_with_monocle:

1 like

Aan de verhoudingen van de subdials ten opzichte van het geheel schat ik hem inderdaad op minimaal 45mm.

1 like

Ja. Dat is inderdaad jammer.

Klopt, hij is 45mm.

Ik vind hem gaaf geworden.

1 like

sneak preview

6 likes

Hoe gaaf!

Mooi blauw is niet lelijk.

Mooi hoor.

Ziet er tof uit. Maar je gaat mij niet vertellen dat deze chrono en zijn subdials afleesbaar zijn op 5 meter afstand, ondanks de 45mm diameter :thinking: en in verhouding moet die nato dan wel 22 of 24mm breed zijn. Gaat m niet worden voor mij…

22mm

Chrono zou te dol zijn, maar de tijd dus wel. Nato is 22 inderdaad!

vanaf 5 meter op iphone is het 5 voor half negen:

1 like

Ik kreeg direct flashbacks naar deze…
Vind de pellikaan wel een geslaagd ontwerp. Los van de typgrafie. Maar dat is slechts een mening. Het gegeven dat die mannen met zoveel passie iets op de markt brengen. Niets dan respect.

afbeelding

3 likes

Deze Seiko is ook geweldig !

1 like

Naast een Speedmaster.

3 likes

Mooi…jammer dat ik geen boomstammetjes van polsen heb :sweat:
De kroon is ook wel van een formaat klassieke dames horloge, dus netjes in verhouding met de kast :ok_hand:

De nieuwe chrono naast een #45 triode buis (1932).
Chronograaf “Speed Of Sound” uit de Lorentz serie

https://www.pellikaantiming.nl/pellikaan-timing…/

Specificaties:
movement: ETA 7750
Diameter: 45 mm
Saffierglas, gebold, dubbel AR coating
Luminova op uren en minutenwijzers, en uren-indexen
Waterdicht 5ATM (getest op 10 ATM)

1 like