Schaapachtig

Dat klopt met die chineese kwestie. Dat heeft Japan ook gedaan, ze hebben een kwalteitsslag moeten maken om echt serieus in de markt te zijn.

Ik vraag mij af of jij het antwoord zelf weet. Maar iig, S&C verkocht tot voor kort geen Omega. En wat de boer niet kent…

MarkV Schreef:

Anyway; terug naar de nepperd: Wellicht zit er bij
de “jr sales engineer” bij S&C ook een beetje
schaamte om met een dubieuze klok naar de managerd
te stappen om te vragen of deze soms echt is ?!?

Groet
Mark

PS geen interesse in die nepperd :slight_smile:

alsof de manager het weet, ik heb weinig goede woorden over de kennis van schaap/citroen op horloge gebied.
Vraag al helemaal niet naar uurwerken.
Ik ben verkoper van horloges in een juwelierszaak en een behoorlijke kenner, ik pik eigelijk altijd de neppers eruit, maar soms is het gewoon lastig. Als iemand het in een vlugheid vraagt terwijl ik met een klant bezig ben en ik twijfel over de echtheid dan doe ik gen uitspraak en vraag ik het horloge van dichtbij te zien, dan valt een klant eigelijk altijd wel door de mand.

RichardT Schreef:

MarkV Schreef:

Anyway; terug naar de nepperd: Wellicht zit er
bij
de “jr sales engineer” bij S&C ook een beetje
schaamte om met een dubieuze klok naar de
managerd
te stappen om te vragen of deze soms echt is
?!?

Groet
Mark

Ja, maar dan nog…dat mag toch niet voorkomen in
een gerenommeerde zaak als S&C…

Ze zouden zich diep moeten schamen!

@ j.haringsma: Ben je zelf al naar S&C gegaan om
dit verhaal te melden? Wie weet hebben ze nog een
leuk douceurtje :wink: Voor zover je nog iets wil van
deze zaak natuurlijk…

Op ‘‘het andere forum’’ is een poster die stage
loopt bij S&C. Die zal hier ook ongetwijfeld
meelezen. Dus waarschijnlijk zal e.e.a. al bekend
zijn bij ze…Misschien lezen ze zelf wel mee
hier. Kom maar op met een reactie…:slight_smile:

over Steef zal ik niet twijfelen, die is immers horloges nerd 2006 :smiley:

De omschrijving op het papiertje van de politie zei zoiets als “polshorloge komma heren” ?!

Groet
Mark

OK, weer wat geleerd. bedankt voor de uitleg en mijn welgemeende excuses aan de betreffende politiefunctionaris. Ik moet dit duidelijk aan civilisten overlaten!

Kun je hem, bij aankoop van een nieuw horloge , niet gewoon inruilen bij S & C, afgaande op hun taxatie zou je een goede korting moeten kunnen krijgen :wink:

Wanneer is de uitslag van dit raadsel?

mooi “verhaal”

Wat is er nou gebeurd? We zijn denk ik allemaal nieuwsgierig.

Ik dank jullie allen hartelijk voor jullie reacties. Het is niet mogeijke op alle reacties in te gaan; maar de laatste reactie van Geert T. slaat in zoverre de spijker op zijn kop, dat het hier inderdaad gaat om de S&C in Den Bosch (wat ik niet had verteld). Mogelijk gaat het zelfs om dezelfde “dame”, die tot ons aller spijt niet beschikt over voldoende kennis om echt van namaak te onderscheiden. Dat is (1).

In de tweede plaats wijzen mensen er terecht op, dat de kwaliteit van replica’s steeds beter wordt. Een van de laatste Chronos-nummers besteedt er een artikel aan. Daarin wordt opgemerkt, dat het af en toe onmogelijk is om aan de buitenkant een echte van een nepper te onderscheiden. Als voorbeeld werd een Breitling getoond. Het binnenwerk (Eta Valjoux 7750) wordt inmiddels 1:1 nagemaakt (Asian 7750). In tikgetal, plaatsing van subdials en bediening is geen enkel verschil te zien. Overigens was dat hier niet aan de orde; het tikgetal lag duidelijk lager dan 28.800/uur (kun je zien aan de beweging van de secondewijzer). Hier is enige kennis van zaken nodig, die blijkbaar ontbrak.

In de derde plaats wijst iemand erop dat mogelijk hebzucht een rol heeft gespeeld. Dat kan een rol spelen; ik bedoel dat ik zelf wel even heb gedacht voor een klein bedragje een dure Seamaster te bemachtigen. Dat maakt blind. Daarvoor hoefde ik immers alleen maar met mijn kennis te pronken (“Nee, nee … nieuw zijn ze inderdaad Euro 3500. Maar deze … tja. tweede hands, zonder box en papieren … ja … die doet toch niet meer dan pakweg Euro 400 … nou, zeg Euro 500”). Maar dat leek me niet de manier. Dat doe je 1 keer; dan krijgt iemand 't in de gaten en dan ga je voor je collega’s wel heel erg af.

Dat de politie de vindster er niet op heeft gewezen dat het zou kunnen gaan om een namaak is merkwaardig, omdat daar in algemene zin vrij streng op wordt gecontroleerd. Maar van een lokale politieagent mag je ook weer niet verwachten dat deze het onderscheid kan maken.

Moraal: als je een Omega Seamaster Bond Limited Edition vindt, ga er dan gemakshalve van uit dat het een replica betreft. Wil je zeker weten of dat ook zo is, ga dan naar een horlogemaker die ter controle het binnenwerk bekijkt. Dan wordt het vermoeden in 99,9999999% van de gevallen bevestigd. Een echte Omega Seamaster Bond Limited Edition verLIES je namelijk niet…

Voor mij win je de verkiezing; post van het jaar. Wát een discussies, heerlijk!
Jur

Simpel, vrij veel juweliers hebben die kennis niet om een echte van een nepperd te onderscheiden. Er zijn juweliers die niet eens fatsoenlijk een batterij kunnen vervangen…

Niels

Tja, ik neem aan dat de mensen de clou wel zullen begrijpen. In dit item over nepperds wordt er geen prijs uitgereikt. De anecdote was echt, de prijsvraag was fake…

Dat is nou jammer.

Optie nummer zoveel…

Gewoon zeggen dat het een echte is… (echter niet op papier zetten), ontstaat er in je zaak geen (mogelijk felle) discussie over fake e.d.

Hoe vaak zou er iemand komen met een ietwat vreemd verhaal en het verzoek om een controle ? Lijkt me redelijk vaak gezien de omloop van neppers.
In de trand van: " Yeah, right… het is een echte :sunglasses: " is de juwelier er snel vanaf, zonder idiote verhalen erachter te horen.

Lucien Schreef:

Optie nummer zoveel…

Gewoon zeggen dat het een echte is… (echter niet
op papier zetten), ontstaat er in je zaak geen
(mogelijk felle) discussie over fake e.d.

Hoe vaak zou er iemand komen met een ietwat vreemd
verhaal en het verzoek om een controle ? Lijkt me
redelijk vaak gezien de omloop van neppers.
In de trand van: " Yeah, right… het is een
echte :sunglasses: " is de juwelier er snel vanaf, zonder
idiote verhalen erachter te horen.

krijg hel vaak mensen in de zaak die een horloge in hun land van herkomst hebben gekocht en dan vragen wat de waarde is, nou neem maar van mij aan ik zie de vreemdste breiltings voorbij komen…
gelukkig zie ik eigelijk altijd of het om echt of fake gaat. Maar zat collega’s die er echt geen weet van hebben, die hebben de merk namen weleens gehoord en kennen het wel ergens van…

Lucien,

Dit is een heel aardige variant - werkelijkheid kan immers vaak slechts door verbeelding zichtbaar worden gemaakt…

Een aardige subvariant die ik zelf 's heb meegemaakt bij aankoop van Breitling Navitimer (tijd geleden). Toen ik vroeg “of het een echte was”, antwoordde de verkoper: “Dat zou BEST 's het geval kunnen zijn”. Door mijn hebzucht – en de hoop op een buitenkansje – heb ik het gekocht. Thuis nader geinspecteerd aan de hand van foto’s op internet. Uiteraard was het een fake.

Groet,

Johan

misschien wel een handig proberen te zijn collegaatje,want die heb je natuurlijk ook.

Mmm… WEER een nieuwe kijk op de zaak… Maar ik geloof niet dat dit de juiste interpretatie is; mijn collegaatje is volledig te goeder trouw. Je zou misschien kunnen zeggen: ze was te goed gelovig. Maar dat zou iedereen zijn die denkt dat-ie “mogelijk” een duur horloge heeft gevonden…