tja, dat is wel vaker met bepaalde merken. En helemaal vergeleken tussen retailer en grijze handel. Daar koop je nieuw wat je 2de hands voor je geretailde zou vragen…
Een aantal jaren geleden een Tissot T-Lord (zwart) gekocht, bij de plaatselijke juwelier.
Nergens meer nieuw te vinden in Europa, en hier lag er een om de hoek.
Gekocht, erg blij mee, maar na een maand problemen, garantie weggebracht, en toen hij terug kwam was het probleem verergerd.
Gelukkig geld terug gekregen, maar toch erg jammer, want is een prachtig horloge.
Als ik weer zoiets wil wordt het toch een Hamilton of Oris
Nee een behaard been met campingslipper onder salontafel!!
maar gelukkig toch geld terug.
Vriendelijke groeten.
N.Visser.
eind goed, al goed.
Kan me goed voorstellen dat, dat balen was. Heb je eindelijk een ‘droomklok’ gevonden en dan krijg je dat…
Konden ze em echt niet meer omruilen?!?
Ik ook. Zal de leeftijd zijn.
Gepost door: Henrik (IP gelogd)
Datum: 31 juli 2010, 07:43
Ik ook. Zal de leeftijd zijn.
van jou of van de klok B)-(tu)
Ondertussen heb ik al zoveel van deze onzin meegemaakt dat ik er wel een boek over kan schrijven. Hoe vaak dat de omschrijving op Ebay niet overeenkomt met hetgeen dat geleverd wordt is vooral bij horloges uit Azië of Zuid-Amerika meer regel dan uitzondering.
Echter, ik neem zo’n risico ook vaak bewust. Een slechte omschrijving en slechte foto’s zorgt er vaak voor dat er niet veel geboden wordt op een item.
Twee keer heb ik iets betaald en nooit ontvangen, dat is wel heel vervelend. Onlangs een Mont-Blanc pen gekocht van een verkoper die er reeds veel meer verkocht had met 100% positieve feedback. Wat blijkt, de pen is een replica. Ik meld dit de verkoper en die heft meteen zijn Ebay account op. Slim natuurlijk, dan kunnen de andere gedupeerden geen contact meer met hem opnemen. Gelukkig via PayPal toch mijn geld terug gekregen.
Waar is misschien nog wel het meeste van baal is dat als ik iets via het forum koop en het in plaats van lichte krasjes, grove krassen en deuken heeft. Op de één of andere manier vertrouw ik meer de leden van het forum, maar dat blijkt niet altijd goed uit te pakken…
Jürgen Schreef:
Ondertussen heb ik al zoveel van deze onzin
meegemaakt dat ik er wel een boek over kan
schrijven. Hoe vaak dat de omschrijving op Ebay
niet overeenkomt met hetgeen dat geleverd wordt is
vooral bij horloges uit Azië of Zuid-Amerika meer
regel dan uitzondering.Echter, ik neem zo’n risico ook vaak bewust. Een
slechte omschrijving en slechte foto’s zorgt er
vaak voor dat er niet veel geboden wordt op een
item.Twee keer heb ik iets betaald en nooit ontvangen,
dat is wel heel vervelend. Onlangs een Mont-Blanc
pen gekocht van een verkoper die er reeds veel
meer verkocht had met 100% positieve feedback. Wat
blijkt, de pen is een replica. Ik meld dit de
verkoper en die heft meteen zijn Ebay account op.
Slim natuurlijk, dan kunnen de andere gedupeerden
geen contact meer met hem opnemen. Gelukkig via
PayPal toch mijn geld terug gekregen.Waar is misschien nog wel het meeste van baal is
dat als ik iets via het forum koop en het in
plaats van lichte krasjes, grove krassen en deuken
heeft. Op de één of andere manier vertrouw ik meer
de leden van het forum, maar dat blijkt niet
altijd goed uit te pakken…
Wanneer zoiets gebeurd zou ik het lid er mee confronteren. Wanneer je niet tevreden bent moet je hem gewoon kunnen terugsturen imo.
Waar is misschien nog wel het meeste van baal is dat als ik iets via het forum koop en het in plaats van lichte krasjes, grove krassen en deuken heeft. Op de één of andere manier vertrouw ik meer de leden van het forum, maar dat blijkt niet altijd goed uit te pakken…
dit vind ik erg triest je mag er toch van uit gaan dat op een forum zoals deze je de mensen kunt vertrouwen!het is misschien naïef van mij maar toch!
oscar Schreef:
Waar is misschien nog wel het meeste van baal is
altijd goed uit te pakken…dit vind ik erg triest je mag er toch van uit gaan
dat op een forum zoals deze je de mensen kunt
vertrouwen!het is misschien naïef van mij maar
toch!
Het overgrote deel is ook zeker te vertrouwen maar je blijft natuurlijk altijd rare knakkers erbij hebben daar doe je helaas niets aan.
oscar Schreef:
Gepost door: Henrik (IP gelogd)
Datum: 31 juli 2010, 07:43Ik ook. Zal de leeftijd zijn.
van jou of van de klok B)-(tu)
Tja, 't aantal “Doh!” momenten voel je ook in je portmonnee 
Jürgen Schreef:
Ondertussen heb ik al zoveel van deze onzin
meegemaakt dat ik er wel een boek over kan
schrijven. Hoe vaak dat de omschrijving op Ebay
niet overeenkomt met hetgeen dat geleverd wordt is
vooral bij horloges uit Azië of Zuid-Amerika meer
regel dan uitzondering.Echter, ik neem zo’n risico ook vaak bewust. Een
slechte omschrijving en slechte foto’s zorgt er
vaak voor dat er niet veel geboden wordt op een
item.
Dat kan me me voorstellen. Af en toe kom je dan een kleine schat tegen. Maar al die tegenvallers… ik zou er depri van worden.
Twee keer heb ik iets betaald en nooit ontvangen,
dat is wel heel vervelend. Onlangs een Mont-Blanc
pen gekocht van een verkoper die er reeds veel
meer verkocht had met 100% positieve feedback. Wat
blijkt, de pen is een replica. Ik meld dit de
verkoper en die heft meteen zijn Ebay account op.
Slim natuurlijk, dan kunnen de andere gedupeerden
geen contact meer met hem opnemen. Gelukkig via
PayPal toch mijn geld terug gekregen.
Goddank voor PayPal. Heb zelf voor 't PayPal tijdperk 1x iets niet gekregen waarvoor ik ook geen geld terugkreeg.
Waar is misschien nog wel het meeste van baal is
altijd goed uit te pakken…
Tja, wat zijn lichte krassen. Soms heb je haarfijne krassen die ik ook storend vind op geborsteld metaal. Maar hele deuken… >X
dreski Schreef:
Wanneer zoiets gebeurd zou ik het lid er mee
confronteren. Wanneer je niet tevreden bent moet
je hem gewoon kunnen terugsturen imo.
… maar dan moet diegene wel het fatsoen hebben je mails te beantwoorden :X (zeker als ze gelezen worden!)
Als dat niet gebeurd kun je natuurlijk je ongenoegen uiten in "Ervaringen met … ", alleen blijft het daarna meestal noch stiller en kom je ze bijna niet meer op het forum tegen. Pas na een paar maanden durven ze weer een draadje te openen en moet ik me inhouden om niet off-topic daarin te reageren >X
Marco-T Schreef:
en moet ik me inhouden om niet off-topic daarin te
reageren >X
Dat kan ik me goed voorstellen. Maar dat laatste zegt meer iets over jou dan die ander 
Ik heb een half jaar geleden voor 200 dollar een 35 jr oude Russische marine duikersklok uit St Petersburg gekocht, zo ongeveer als deze:
Nu heb ik goed nieuws en slecht nieuws… hij is origineel, maar dit weet ik omdat het horloge in vijf maanden al vier a vijf keer naar de horlogemaker is geweest!
Maar toch, het blijft mijn favoriete horloge