Schade & schande

Ik heb eens een klokje via 't web gekocht die totaal niet lekker om m’n pols zit.

Wat was jouw grootste miskoop?

Joh!::o

Schade:
Wel eens een klok gekocht op dit forum zonder foto’s gezien te hebben, maar wel met de mededeling dat ie onbeschadigd of nieuw was. Bij ontvangst bleek dit dus verre van de waarheid :frowning:

De schande:
Forumlid reageert niet meer :X

Ik heb talloze horloges via internet gekocht en heb ongeveer 1 keer per half jaar een gevalletje niet-leveren :(.

Mijn Schade en schande komt wellicht vanmiddag met de post. Na het verlies van Nederland tegen Spanje heb ik met mijn dronken kop op een holroge geboden waarvan ik dacht dat hij nieuw was. Bleek echter een tweedehands te zijn zonder fotos van het feitelijke horloge. Wordt dus spannend en zal me ook leren niet dronken achter ebay te gaan zitten. :smiley:

Heb je toen en waarschijnlijk vanmiddag in het Spaans gevloekt! CARAMBA

Hasta Luego Lex

Vooral in mijn begin periode massa’s horloges gekocht die mij ofwel direct of in ieder geval vrij vlot alweer tegenvielen. Probeer tegenwoordig wat dieper na te denken over wat ik aanschaf.

lex Schreef:

Heb je toen en waarschijnlijk vanmiddag in het
Spaans gevloekt! CARAMBA

Hasta Luego Lex

Hahaha. Nee gewoon in het Nederlands maar dat kan ik hier niet posten. :smiley:

Hoi,

Ik heb ooit een Seamaster pro op Chrono 24 gekocht met alle papieren en box volgens de advertentie. Bleek gewoon een NEPPERT! Je ergste nachtmerrie op verzamelgebied. Was best redelijk geprijst, maar ook weer niet zo goedkoop, 900 Euro is best geld, dat je achterdocht kon krijgen. Dit was nog aan het begin van de hobby, toen ik nog niet wist waar op te letten.

Maar ik zag het uiteindelijk aan de schakels bij de vergrendeling, die klemde, én het ontbreken van het serienummer. En het blikkerige geluid was de band maakte met bewegen. De foto´s waren achteraf zo taktisch genomen dat je het op de foto niet kon zien. De kast en wijzerplaat waren werkelijk bedriegelijk echt!

In real life bleek ook de achterkant niet te 100% te kloppen.

Ik heb toen contact gezocht met de verkoper, en duidelijk gemaakt dat neppers op Chrono niet welkom zijn. Terugsturen bleek geen punt, en ik kreeg dan ook het volledige aankoopbedrag teruggestort! Een wijze les was dat. Poeh!

Later heb ik de Seamaster bond via William gekocht, ja natuurlijk wel veel duurder, toch die was tenminste wel origineel, een lmt, en na een goede afregelbeurt onder garantie bij Ferrie loopt ze ook nog eens onberispelijk. Dat is een echte vakman, maar dat weten de luitjes hier allang. Het horloge is een topper die je zit als een perfect kledingstuk.

Mijn schade viel dus achteraf erg mee, maar wat wás ik geschrokken!

Verder heb ik in het begin van de hobby wat impulsaankopen gedaan die wel leuk, maar toch niet leuk genoeg waren. Ik heb ook de Pirelli P Zero na een maand terug gestuurd, omdat ze diverse onoplosbare vage bedieningsklachten kreeg. De verkoper deed niet moeilijk, en weer het geld terug. Reparatie lukte hun ook niet namelijk. De klacht was ook gegrond.

Ik hou van precisie en een beetje exclusiviteit. Heb graag een klok die niet iedereen heeft. Maar ik moet er wel helemaal gek van zijn. Leeftijd, nieuw of gebruikt boeit me niet zo. Ik hou het dus voortaan enkel bij Swiss made horloges.
De praktijk heeft me namelijk geleerd dat die me het beste aanstaan. Afwerking, degelijkheid band en dergelijke die zijn gewoon dik voor mekaar. Beter dan bij ander spul wat door mijn handen is gegaan. En ik ben op dat punt niet te vermurwen…

:wink:

Nico.

Tja, je leert je ook steeds meer te wapenen tegen dergelijk S&S-ers. Maar soms… laatst ook iets gekocht uit de UK en betaald via PayPal (kon niet anders, geen directe CC acceptatie). Niet via eBay, dus aankoop is dacht ik niet gedekt. Kan in uiterste geval nog bij credit card maatschappij claimen, maar heb begrepen dat je dan bonje krijgt met PayPal.

Dus ben benieuwd hoe dat afloopt.

Ooit eens een klokje gekocht dat in perfecte staat zou zijn.
dus zonder eerst een foto te zien etc.
ik weet dat het dom is maar nam gewoon de gok.
het ging tenslotte om een klein bedrag.
bij het uitpakken was het horloge bepaalt niet perfect en lopen ho maar.
ik heb de man gemaild en gezegd dat ik het triest vond dat iemand schijnbaar zo zijn geld moet verdienen en dat ik hoop dat hij er brood voor koopt voor zijn kinderen.
daarna afgesloten met een vriendelijke groet.B)-

oscar Schreef:

Ooit eens een klokje gekocht dat in perfecte staat
zou zijn.
dus zonder eerst een foto te zien etc.
ik weet dat het dom is maar nam gewoon de gok.
het ging tenslotte om een klein bedrag.
bij het uitpakken was het horloge bepaalt niet
perfect en lopen ho maar.
ik heb de man gemaild en gezegd dat ik het triest
vond dat iemand schijnbaar zo zijn geld moet
verdienen en dat ik hoop dat hij er brood voor
koopt voor zijn kinderen.
daarna afgesloten met een vriendelijke groet.B)-

Bernard zegt:

Schade en schande?
NAME AND SHAME!

(Zelf gelukkig nog niets ernstigs meegemaakt. Een x een uurwerkje voor parts gekocht, zou lopen. bij aankomst bleek de spiraalveer beschadigd te zijn. verkoper gepost. Die zei direct dat hij dan waarschijnlijk verkeerd had ingepakt. Ik kreeg van de beste man direct de volledige aankoopsom terug via Paypal en mocht het uurwerk houden. Top van die man en ik heb van zijn e-baywinkel daarna nog diverse keren onderdelen gekocht.)

Ik heb een keer een (originele)rubberband met sluiting aangekocht van omega
dit nadat ik de prijs van de juwelier niet zo zag zitten.

kreeg de band netjes opgestuurd via tnt.

doos opengemaakt en jawel een neppert!

afzender stond keurig op de doos.
en het was in de buurt.

dus vriendelijk verzocht of ik het aan de deur om kon ruilen
om verdere misverstanden te voorkomen.

was geen probleem.

maar zijn dochtertje van amper 12 jaar deed open
pappa is er niet!!

maar ik heb een pakje voor je vader
PAPPA EEN PAKJE VOOR JE!!!

toen na een beetje gefluister
kwam de vrouw des huizes met het aankoop bedrag naar de deur.

sorry mijn man wis nie dattie nep was!

flutexcuus natuurlijk maar wel mijn les geleerd.

en het geld gelukkig teruggekregen.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

dreski Schreef:

Mijn Schade en schande komt wellicht vanmiddag met
de post. Na het verlies van Nederland tegen Spanje
heb ik met mijn dronken kop op een holroge geboden
waarvan ik dacht dat hij nieuw was. Bleek echter
een tweedehands te zijn zonder fotos van het
feitelijke horloge. Wordt dus spannend en zal me
ook leren niet dronken achter ebay te gaan zitten.
:smiley:

Nou de schade valt erg mee. Ik heb een mooie deal gemaakt voor een occasion die nieuw toch wel aan de prijs is. 12 augustus heb ik mijn fototoestel weer terug dan maak ik een mooie reportage.

Ooit een keer op ebay.com een TAG Heuer S/EL gekocht. Ik was in de veronderstelling dat het het full-size model betrof maar het bleek de midsize…

Eigen schuld, dikke bult… had ik het maar moeten verifiëren.

Nog niet echt opgelicht wat horloges betreft.

Wel eens horloges van Invicta eigenlijk te duur gekocht in het begin. De retailprijzen die ze aangeven staan in geen verhouding met het horloge. Niet dat de kwaliteit slecht is maar was er gewoon vrij snel op uitgekeken. Toen heb ik bij de verkoop flink verlies gemaakt. Dat is eigenlijk de enige schade al zie ik het als leergeld.

Dan hoort ie hier iig niet meer thuis :smiley:

Proficiat! Ben benieuwd naar je foto’s.

Nou dat is een meevaller. Ik had 1x dat ik een g-shock had besteld. Wat denk je, krijg ik goedkopere g-shocks voor in de plaats. Ja, je leest het goed g-shockS, want ik kreeg er 2.

Gemaild dat er waarschijnlijk iets is misgegaan met de verzending. Nou, mijn klokje had ie niet meer, en dus kreeg ik m’n geld terug. Maar ik mocht ook die 2 g-shocks van em houden! ::o

n visser Schreef:

maar zijn dochtertje van amper 12 jaar deed open
pappa is er niet!!

maar ik heb een pakje voor je vader
PAPPA EEN PAKJE VOOR JE!!!

toen na een beetje gefluister
kwam de vrouw des huizes met het aankoop bedrag
naar de deur.

Zag je niet nog net een toupetje ofzo achter 't vensterband verscholen? :wink:

Kijk dat is nog eens door S&S=Wijs

Hopelijk geen ezel…2de steen?