Met een vijl met diamant kom je er sowieso ![]()
Oh, met een diamantvijl over die bezel raggen zal die buts wel weg halen, net als een derde van de bezel die er omheen ligt. ![]()
Zo lang vader die patenten in de racerij had zou ik de beste man nog steeds niet in de buurt laten komen van een horloge, zeker niet met z’n Tsjechische freesbank.
Als zoon van een monteur en neef van een werktuigbouwkundige ben ik zeker zijdelings bekend met de eisen die aan onderdelen gesteld worden, maar ik heb nog nooit iemand over de prachtige Anglage of Perlage op z’n zuigerveren zien praten.
Het blijft een andere discipline. Er zullen goede redenen zijn waarom de gemiddelde goudsmit of horlogemaker geen formule 1 monteur is, en vice versa.
Iets met schoenmakers en leesten.
Stukje wishful thinking waarschijnlijk.?
Ik ben behoorlijk close met een paar 24 uurs solex race teams met daarin een paar behoorlijk technische wonderboys en die kunnen hier nog niet van dromen.
Hooo hoo, niet het butsje. Het scherpe randje
Materiaal weghalen los je niks mee op bij een deuk. Dan kun je beter een nieuwe bezel halen in dit geval
Lekker laten zitten, mooie leerschool voor volgende x
Vaste bezel, bijwerken rond de €150
Of hele kast €200
Nieuw kost zoiets nu oder €300
(Blauwe rond de €250)
Gebruikt rond €150 a €180
![]()
![]()
Afgelopen week een Stihl FS 350 bosmaaier gerepareerd. Voetpakking vernieuwd want was eruit geblazen. Zo’n ding jankt toch ook maar 12.000 toeren 10cm achter je rug. Schrok toch wel een beetje hoe gammel zo’n bigend-tje in elkaar zit. Moet er steeds aan denken als ik full throttle door het bos wandel. ![]()
Nee hoor, dat was in de tijd dat er nog veel meer mocht. Nu moeten ze een standaard krukas hebben, een standaard 6,5 mm carburateutje, een standaard uitlaatje etc.
Destijds mochten we andere cilinders monteren, zelfbouw krukassen, zelfbouw membraam inlaten etc, etc
Jaren lang hebben geraced met die dingen. Ik weet echt wel waarover ik praat.
Iedereen bedankt voor de reacties en tips ![]()
Wat betreft een geleerd lesje: het was maar een kleine klus en dacht dat titanium onverwoestbaar was. Iets te enthousiast gedacht dus
. Het is trouwens een vaste bezel, maar ik heb het braampje eraf gekregen door te pulken met mijn nagel. Schade vind ik nu niet zo storend meer. Wel interessant om de vele meningen over titanium te lezen.