Schaffen Watches (Kickstarter)

Ik kwam op kickstarter dit Micromerk tegen:

Ondanks dat het wel weer een Royal Oak/Laureato afgeleide is vindt ik met name de S65 wel erg netjes qua specs voor het geld: ETA elaboré, saffier met AR coating, afwerking lijkt erg netjes op de filmpjes met veel afwisseling tussen gepolijste en geborstelde delen, en natuurlijk als kers op de taart het zelf kunnen samenstellen van verschillende eigenschappen, inclusief je eigen rotor ontwerpen en laten maken in Leuven!

Iemand die iets meer weet van dit merk of aanschaf overweegt?
Schaffen 1Schaffen 2

3 likes

‘Beetje’ iwc ingenieur, vind je niet?

2 likes

Ik vind het best nog wel prijzig.

Nu je het zegt, zeker. Alhoewel er natuurlijk veel sporthorloges met geïntegreerde banden zijn die veel designkenmerken delen

1 like

Prijzig ten opzichte van wat? Ik kom vaak vele honderden euro’s hoger uit wanneer ik vergelijkbare horloges met dezelfde specificaties opzoek, en dat is nog zonder het gegeven dat je wat naar eigen wens mag aanpassen aan het horloge

Tuurlijk, omdat de beste door 1 persoon zijn ontworpen :wink:

1 like

VC Overseas, IWC Ingenieur, AP RO, PP Nautilus & Bvlgari Octo. Allemaal van 1 hand :slight_smile:

1 like

Precies, ontwerp is inderdaad ook echt het kenmerk van Genta

1 like

Presentatie ziet er voor alweer een “no name” gelikt uit.

2 likes

Polerouter

1 like

Jammer dat het niet eens iets lekker ‘anders’ is

PRACHTIGE dial!

1 like

Dacht ik ook altijd maar:

2 likes

Ziet er mooi uit, maar na paar projecten en hommages te hebben gehad. Moet zeggen dat HFLE tot nu de meest succesvolle project is geweest. Kickstart succes:teleurstelling. 1:5 ( nog 1 project te gaan)
Zie ik er toch van af.
Moet eerst in werkelijkheid zie
Dat “cut the middle man out” bullshit trap ik niet meer in. Zijn gewoon marktcomforme prijzen nu.

Mijn interesse is gewekt…nog eens op mijn gemak doorlezen en bekijken. Eerste indruk is niet slecht in elk geval!

1 like

Die Schaffen dass…

HFLE = Horloge Forum Limited Edition? Sorry ben nieuw hier :slight_smile:
Ik heb zelf een Straton Syncro van Kickstarter na eerder contact te hebben gehad met de eigenaar met het merk, ben over het algemeen vrij sceptisch en terughoudend naar Kickstarter maar ben met de Straton zeker tevreden

1 like

Ik heb ook zeker interesse maar nog niet zover dat ik wat heb gekocht, de komende dagen zullen de stretch goals bekend gemaakt worden dus ik wacht dat even af (hopen op een betere gesp + extra leren band)

1 like

Je zou kunnen zeggen, dat de HFLE van jaar op jaar een soort hoogmis is op dit forum. Zoek er maar eens op, bijvoorbeeld in de categorie HFLE.

Met €600 heb je genoeg keuze bij de gevestigde orde. Is wel mooi maar geen idee over de kwaliteit, garantie en after sales service.