Schakel Cartier Santos

Beste forumleden,

Van mij Santos is de 2e schakel vanaf de kast beschadigd en nou wil ik hem er voor de zekerheid uit halen.
De vraag is, hoe doe ik dat?
Ik zie aan de achterkant wel een sleuf zitten.
Graag advies
Hess

De 2e schakel vanaf de aanzet verloopt in breedte en als deze eruit gaat dan is er een scherpe overgang.

Deze schakel is niet los te bestellen!

Oke, maar ik ben bang dat wanneer ik hem laat zitten, de band uit elkaar valt en ik het horloge verlies. De schakel staat enigzins open.

Kan je ‘m niet voorzichtig dicht knijpen met een plat tangetje met wat tape of ertussen?

image

Denk dat een nieuwe band een betere oplossing is, de band op de foto is van september 1985 en als de 2e schakel open staat dan is dat vaak het begin van het einde.

In de mid 90e jaren heeft Cartier dit type band gratis omgeruild naar de uitvoering met schroef aan de zijkant. Daarna mocht de klant 25 jaar het volle pond betalen bij vervangen en sinds vorige herfst is er weer een regeling waarbij de klant 50% betaald van de nieuwprijs met inruil van de oude band. Reken uiteindelijk op nog een bak geld [ 50% korting op een band van € 3760,- ] maar verlies is duurder.

Enige punt van de V3 band is een vlindersluiting en geen klepje meer, oogt anders maar dat is persoonlijk.

1 like