Als ik deze schakel wil verwijderen, en zit een scherp puntje aan, gaat dat dan net als die schakel links ervan met zo’n pijltje? Of is dit anders bevestigd?
Ik denk niet dat die eruit kan. En als het wel zou kunnen dan op dezelfde manier als degene met pijltje
Ik zou het een poging geven. Beschadigd is hij toch al.
Ja, maar om nou definitief of onomkeerbaar een schakel eruit te rossen is ook wat, als het net zo gaat als de exemplaren met een pijltje, waarom staat er dan geen pijltje op, of zijn de exemplaren met een pijltje dezelfde maat qua breedte en die zonder pijltje breder in verband met de taper van de gehele bracelet?
Ik heb altijd geleerd dat alleen de schakels met zo’n pijltje eruit kunnen. Maar probeer er eens voorzichtig een pin uit te slaan? Als er geen beweging in zit, lekker laten zitten.
Een verwijderbare pen heeft aan de bovenkant (waar de pijl naar beneden wijst) een gleuf (gelijk een hele kleine platkop schroef) en aan de onderkant een bolle kop. Als de vaste pennen dat niet hebben zijn ze vermoedelijk geperst en niet te verwijderen.
volgens mij niet bij een pin en collar toch?
Nee in dat geval niet, heb je gelijk in
In de schakels met het pijltje zitten deze (verwijderbare) pennen:
In de andere schakels zitten deze hoogstwaarschijnlijk niet, maar pennen die taps zijn of andersoortige, die een permanent karakter hebben.
Goed kijken of het taps toelopende pinnen zijn en vanaf de goede kant er uit tikken, anders sla je deze alleen maar vaster er in.
Check ook of het niet zulke pinnen zijn, dan heb je speciaal gereedschap nodig om de schakel uitelkaar en weer in elkaar te zetten.
nee er zitten pin en collars in, in ieder geval bij de pijltjes schakels…
tja, dat zie je pas als ze eruit zijn denk ik, nu ziet het er van buiten hetzelfde uit
Huh? Zit nu even mijn Longines te bekijken en zie dat het daar precies anders om zit. De bolle kop zit aan de kant waar de pijl naar beneden wijst
dan zou je bij het verwijderen die bolle kant door de hele band moeten drukken, de pijl volgend?
Afplakken, die bracelet, en dan de ene schakel waar een scherp puntje aan zit wat bijschuren. Het ziet er brushed uit, dus fijne korrel zou een eind moeten kunnen komen om vergelijkbare brush te krijgen. Je kunt alle schakels die er wel af kunnen mooi af halen, dan hoef je alleen het laatste schakeltje voorzichtig wat bij te poetsen.
ja dat kan ook nog, ik dacht even die schakel te vervangen, ik heb er toch een paar over
Het zou natuurlijk altijd kunnen zijn dat er eens een pen verkeerd is teruggeplaatst
Zo hoort het ook inderdaad de pen klemt op het gespleten gedeelte, dus dat druk je er al eerste uit. Dus je hebt helemaal gelijk, de bolle kant zit aan de bovenkant van de pijl. Ik zei het precies verkeerd om.
Ik zou drie keer nadenken vooraleer ik die schakel er uit tikte, tenminste even kijken of die bracelet nog te koop is, en of het betaalbaar is.
Ik ook, vandaar mijn vraag hier, hopend op een verlossend antwoord
Welk horloge is het? Want ik weet niet of die bracelet nog leverbaar is.