Schakel kwijt

Hallo,

Ik heb mij vandaag aangemeld op dit forum.

Mijn vraag, ik heb een horloge gekocht ( nog niet betaald) via marktplaats deze haal ik vanmiddag op en pas ik daar, alleen heeft ze de bijbehorende schakels niet meer. De band is dus ingekort op haar pols. Nu is mijn pols ook slank en qua meting hetzelfde. Maar stel ik kom aan of ik wil het horloge ruimer hebben dan zit ik dus met een probleem. Het gaat hier om een Calvin klein horloge met schakels die open zijn. Horloge word niet meer gemaakt. Zijn er universele losse schakels te koop of kan de juwelier er een schakel inzetten ook al is dat een hele andere schakel? Een hele nieuwe band is geen optie want dan is het hele effect van het horloge weg. Maar een totaal andere schakel aan de binnenkant van mijn pols maakt mij niet uit. De vraag is alleen of dat kan? Alvast hartelijk bedankt voor het willen meedenken.

Spock.

Als een horloge discontinued is zijn onderdelen vaak lastig te vinden. Je zult dan een zelfde donor horloge moeten vinden.
Misschien dat een clasp extender een optie is.
Weet alleen niet of dat gaat bij jouw horloge.
Als het niet past zou ik hem laten schieten.

1 like

is

zonder

dus niet doen

Dat een horloge niet meer gemaakt worden maakt niet uit.
Ik heb vaker schakels en of band besteld van een horloge die niet meer gemaakt worden.
Wel bij de fabrikant natuurlijk.
Je kan het altijd proberen.

Bedankt voor de antwoorden. Ik zal kijken hoe het horloge valt, over een uurtje weet ik meer. Bij twijfel zal ik de koop niet door laten gaan.

Groetjes,
Spock.