Schakel plaatsen Seiko Monster

Vraagje, ik ben de gelukkige bezitter van twee Seiko Orange monsters van de eerste generatie. Die van mij draag ik op rubber en de tweede wordt een cadeau voor mijn zoon. Nu is het zo dat ik, wat zullen we zeggen, elegante polsjes heb en mijn zoon formaat kolenschoppen. Er moeten dus wat schakels worden verplaatst. Nu dacht ik, dat doe ik even, maar maar minuscule pennetjes, en busjes gaat mijn vaardigheden teboven.

Iemand een idee waar ik in de buurt van Dordrecht terecht kan om dit te laten doen?

2 likes

Op You Tube staan duidelijke instructies hoe je dit handig zelf kan doen.
Stelt niet veel voor, wel even een handdoek eronder ander heb je kans dat het busje aan de wandel gaat….

Aan de ene kant vasthouden met een pinnetje en de andere kant duwen. Dan duw je de busjes zo over de pin heen. Anders doen juweliers het ook.

Ik zou dit idd lekker uitbesteden :+1: Een beetje juwelier vraagt er 17 ypo voor, of misschien 20. Alles beter dan gepriegel en de ergernis van die pennetjes en kraagjes. En dan zit het ook meteen goed.

een beetje juwelier levert hem af met krassen… juweliers en horloges zijn niet de beste combi :roll_eyes:

3 likes

Beetje een oud verhaal en of het waar is … is ook nog de vraag. Het zijn niet allemaal dozenschuivers.

Geloof mij maar dat is waar. Meeste juweliers zijn prutsers.
En zelfs medewerkers van AD’s van duurdere merken maken er soms een potje van om een band opmaat te maken.

Pics or it didn’t happen.

Dan geloof je het toch niet :nerd_face:

Jaja, meeste bandjes doe ik dus ook zelf, maar dit lijkt me echt een enorm gepriegel. Sta open voor suggesties!

Nee, paar recente prutsers ook hier op het forum benoemd.

Helemaal gelijk! Laat de TS maar lekker zelf gaan eh, proberen. Zonder krasjes. Succes! :+1: