Volia, net mijn Breitling Professional bracelet een beurtje gegeven.
Volledig polijsten met Brasso, dan schoonmaken in een sopje, vervolgens en ultrasoon-badje, even drogen en dan de schakels aftapen met SCOTCH MAGIC TAPE.
Héél voorzichtig met een breekmesje een “rechthoekje” snijden om de middelste rij schakels vrij te maken, en vervolgens deze matteren met een SCOTCH BRITE padje.
Schitterend resultaat, echter…het “brushen” met het groene SCOTCH sponsje gaat niet zo diep
Kennen jullie geen andere methodes die wat langer hun effect houden ?
Heb ik, maar is volgens mij niet beter of slechter dan Scotch Brite.
En ja, het gaat wel perfect, maar in feite nogal “oppervlakkig” - het effect is na enkele maanden weer weg.
Scothbrite is in verschillende korrels te krijgen.
De kleur geeft de grofheid aan.
In carrosseriebedrijven en schilderbedrijven wordt dit spul veel gebruikt, je zou daar eens even binnen kunnen wippen en vragen naar een stukje.
Te grof? Ik dacht niet dat polijsten maar matteren het doel van deze exercitie was.
Ik gebruik dit spul voor van alles en nog wat en ook matteren lukt hiermee uitstekend, veel beter dan met schuurlinnen dan wel -papier of al die andere genoemde middelen. Ook sterk bekraste kunststof glazen kunnen hiermee worden voorbewerkt alvorens ze te polijsten
Deze blokjes (ze gaan ook nog eens jaren mee!) hebben het grote voordeel ze rubberachtig flexibel en indien gewenst snijdbaar zijn. Door die eigenschappen ontstaan er geen krassen of verschillend gematteerde plekken en er kunnen gemakkelijk begrensde oppervlakken worden bewerkt.
Ik zou zeggen: bestellen en proberen, eventueel eerst een testje doen. Ik heb in ieder geval tot nu toe niets beters kunnen vinden.
Te grof? Ik dacht niet dat polijsten maar matteren
het doel van deze exercitie was.
Ik gebruik dit spul voor van alles en nog wat en
ook matteren lukt hiermee uitstekend, veel beter
dan met schuurlinnen dan wel -papier of al die
andere genoemde middelen. Ook sterk bekraste
kunststof glazen kunnen hiermee worden voorbewerkt
alvorens ze te polijsten
Deze blokjes (ze gaan ook nog eens jaren mee!)
hebben het grote voordeel ze rubberachtig flexibel
en indien gewenst snijdbaar zijn. Door die
eigenschappen ontstaan er geen krassen of
verschillend gematteerde plekken en er kunnen
gemakkelijk begrensde oppervlakken worden
bewerkt.
Ik zou zeggen: bestellen en proberen, eventueel
eerst een testje doen. Ik heb in ieder geval tot
nu toe niets beters kunnen vinden.
Vriendelijke groet,
Robbert
Polijsten kan je al helemaal niet doen met schuurpapier en zeker niet met korrel 800.
Ik doe het met Gigalux polijstpasta wit of blauw.