Schakels verwijderen Sarb033

Beste HF,

Als beginnende horlogeliefhebber ben ik zojuist trotse bezitter geworden van een Seiko Sarb033. Nu probeer ik schakeltjes te verwijderen aangezien de band te groot is voor mijn ieniminie pols. Na wat instructies via google heb ik 1 schakeltje weten te verwijderen, echter moest ik hier vrij veel kracht voor zetten. Nu ben ik bang iets te forceren. Iemand nog tips voor het verwijderen van deze schakels?

Alvast bedankt!

(P.S. Foto’s volgen zodra band op maat is)

Hoi,

Een foto van de band kan uitkomst bieden. Heb geen idee hoe deze band eruit ziet. Staan er hele kleine pijltjes aan de binnenzijde van de band? Dit is de richting waarin het pinnetje moet. Veel kracht zetten en niet het juiste gereedschap gebruiken kan leiden tot gebogen pinnen.
Succes in ieder geval.

Op de site van monsterwatches staat een beschrijving. Als je geen pushpin tooltje hebt, kun je het proberen met een tandenstoker of paperclip en een zachte hamer.

Pas op dat je de losse hulsjes niet kwijt raakt. Die zitten in de tussenschakel (als dat een goede naam is).

1 like

En let op dat je de kleine busjes niet over het hoofd ziet… Seiko banden zijn berucht op het losschieten bij foutief stellen van de band.

Kijk even naar wat filpjes op youtube.

(Iets met spuit11)

1 like

Dank voor alle tips! Na wat geweld met een rubberen hamer (en een gebogen shakelpinnetje) is het gelukt! Zie hieronder het resultaat.

2 likes