Schandalige prijs voor een service?

Hoi allemaal,

Ik heb mijn Hamilton Khaki pilot auto aangeboden bij mijn plaatselijke juwelier voor een service. Dit zou door een van hun ateliers worden uitgevoerd. Kosten zijn in de basis €85 om het uurwerk weer helemaal in orde te maken. Althans, dat was het verhaal.

Ik krijg nu een mailtje van het atelier met de mededeling dat het uit elkaar halen en reinigen van het horloge €300 kost. Dat lijkt nog zonder evt. kosten voor het vervangen van onderdelen.

Als ik andere topics hier lees, dan hoort dat veel goedkoper te kunnen toch? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Omega niet-chrono kost €450. Maar dan krijg je m als nieuw terug.
Ik zou niet weten wat een Hamilton servicen zou moeten kosten. Maar €250 zit je zomaar aan gok ik. Dus €300 is niet raar.

5 likes

Normale prijs idd. Tenzij je naar iemand toegaat die het thuis (zwart) of hobbyistisch doet.

2 likes

Is vrij stevig; Hamilton zelf geeft 180 Euro aan op de site:
https://www.hamiltonwatch.com/en-nl/service-prices.html

3 likes

Dat is je probleem.

Kijk eens hier:

4 likes

Had 10 jaar geleden een Tag Heuer gekocht Kirium. in Winkel zeiden ze als batterij leeg is, dan sturen wij die op naar zwitserland en gaat er nieuwe dichting op kost 120 euro, ja dag!!!

300 voor een service van een ‘gewoon’ automatisch horloge is echt te duur imho. Als het een horloge is met veel complicaties kan het duurder zijn maar dit kan echt niet. Heb laatst een automaat volledig uit elkaar laten halen, oliën etc en dat kostte toen 140 euro bij een gerenommeerde juwelier met eigen atelier

5 likes
  1. Is wel inclusief standaard onderdelen, en polijsten.

Maar er wordt weer veel te snel in de boom geklommen door mensen die denken dat het anderhalf uur werk is of zo, om een volledige service echt goed uit te voeren… …evengoed is 300 voor een 2824-2 wel behoorlijk pittig.

15 likes

Tijd voor een andere juwelier

5 likes

Klinkt mij niet echt raar in de oren.

Het is het “probleem” dat naar mate een horloge goedkoper is de service kosten duurder klinken.

Een automaat services kost x uur. Reken per uur een fatsoenlijk uurloon en je zit aan een aardig bedrag.

Is het horloge “duur” dan klinkt dat bedrag niet zoveel, is het horloge minder duur is het ineens een aanzienlijk bedrag.

Maar goed, hamilton geeft zelf aan ca 180.
Heb je gewoon de locale juwelier te pakken of een van de service locaties die hamilton zelf aangeeft?

https://www.hamiltonwatch.com/en-nl/store-locator/netherlands/?filter_type=service_center

5 likes

Sorry my bad. €550 idd

1 like

Deze is economisch total-loss als er nog nieuwe onderdelen in moeten.

3 likes

Kijk, dat scheelt nogal!

1 like

Het is me duidelijk dat er kosten gemaakt moeten worden, maar €300 was me even te gortig. Als ik jullie reacties zo lees, dan is dat terecht. Voor €180 zou ik een volledige service bij Hamilton zelf kunnen laten uitvoeren!

Ik ga zeker die HF lijst met de dichtstbijzijnde horlogemakers er eens op naslaan. Thanks!

Edit: ik zie nu dat Hamilton een eigen service organiseert met halen en brengen. Dat lijkt me wel een hele goede optie: https://www.hamiltonwatch.com/en-nl/hamiltonpickupservice/form

5 likes

180 voor een merk-eigen service is echt een koopje. Als ik het zelf niet zou kunnen, zou ik dat in jouw plaats ook doen denk ik! :ok_hand:

7 likes

Mijn horloge ligt nu bij Hamilton. Netjes via Mikropakket en idd. € 180,-

7 likes

Als ik het verhaal zo lees is de hoogte van de prijs niet eens het probleem. Wat ik mij afvraag is wat de juwelier met in de basis bedoelt. Als het zodanig afwijkt is de juwelier lijkt mij toch de persoon die u onjuist geïnformeerd heeft. Het is wat anders als meer dan standaard slijtageonderdelen vervangen moeten worden. Maar als het alleen periodiek onderhoud is en de te vervangen onderdelen hierbuiten vallen dan had de juwelier beter moeten weten.

4 likes

€85,- voor een service kan niet kloppen,minimaal €150,- voor een ETA uurwerk.
Wat zit er in een Hamilton?ben niet zo bekend met dit merk.

Juwelier is waarschijnlijk niks meer dan een tussen persoon die een opslag percentage mee snoept.

1 like

…of een H-10, maar dan is het al een behoorlijk nieuwe. Die heeft 80 uur gangreserve, op basis van ETA C07.611. Staat allemaal op internet hoor. :wink:

2 likes