Schandalige prijs voor een service?

Dit is het internet :grin:

7 likes

O ja. :thinking: :upside_down_face: Maar klopt dus wel. :slight_smile:

3 likes

Ik heb eigenlijk nog nooit een automaat hoeven laten servicen maar die prijs klinkt stevig. Zeker als Hamilton het zelf met haal en brengservice voor minder doet.

Nu maar hopen dat je juwelier niet €100 gaat rekenen voor gedane arbeid waar ik ze wel toe in staat zie…

2 likes

De prijsafspraak was inderdaad voor periodiek onderhoud, waarbij voor te vervangen onderdelen extra betaald moet worden. Daar is in deze €300 nog niet eens sprake van!

Daar ga ik de strijd wel over aan als dat nodig is…

Zou 't voor Hamilton niet gewoon een nieuw, of een al gereviseerd uurwerk erin lepelen zijn?

Of is dat bij een 2824-2 of zo’n H10 nog rendabel om te servicen?

1 like

Lijkt me toch een normale prijs…. Vergeet niet “if you pay peanuts, you get monkeys…”

1 like

Ik heb eerder gelezen dat de swatch groep deze basisuirwerken niet (direct) serviced, maar gewoon vervangt. Arbeidskosten wegen niet op tegen de kosten van een vers uurwerk. Zou dat de reden zijn dat het via Hamilton goedkoper is dan via een horlogemaker?

8 likes

Zal er om hangen - Hamilton koopt natuurlijk wel heel goedkoop in bij ETA.

1 like

Sluit ook niet uit dat allerlei kapotte uurwerkjes naar china worden gescheept om daar gerefurbished te worden, en ze gerefurbished uurwerkjes erin lepelen.

3 likes

Dat wil ik niet geloven. Maar ik kijk nergens meer van op.

3 likes

Ja!

Dat zal toch niet? Je merkt het uiteindelijk (waarschijnlijk) niet in de werking, maar het idee is niet fijn…

1 like

Toch een land met veel goedkope horlogemakers…

1 like

Het hele idee van een mechanisch horloge met duurzaam, reparabel, uurwerk kopen gaat zo wel helemaal eraan, nietwaar?

3 likes

Dat werkt alleen als mensen het bijbehorende prijskaartje willen betalen, en dat is 8/10 keer niet het geval.

2 likes

Ik verwacht ook dat ze er voor €180 eerder een nieuw uurwerk inlepelen. Hamilton = ETA dus je hebt het vooral over pure productiekosten. Deze uurwerken worden grotendeels machinaal gemaakt, lokale arbeid is duur…

1 like

Ik weet even niet meer welke merken het zijn maar die werken al op deze manier. Het horloge krijgt een eerder geserviced uurwerk en het huidige gaat naar de serviceafdeling. Dat scheelt in kosten maar ook in de doorlooptijd wat een win-win situatie is.

Echter zijn er dan weer puristen die het eigen uurwerk willen behouden waarmee het origineel geleverd is want anders klopt het niet…

Het zou mij niet uitmaken, als het de prijs kan drukken en de doorloop tijd verkort en je weer een goed uurwerk hebt met garantie is het prima. Wie kan nou zien dat het een ander uurwerk is als het verder gewoon hetzelfde is.

2 likes

Daar zou ik ook geen probleem mee hebben.

De Omega Speedmaster reduced is zo’n voorbeeld.

1 like

Khaki mechanical naar Hamilton gestuurd. Uurwerk wordt inderdaad vervangen, nieuwe wijzers en pakkingen voor 180 ekkies. Mij hoor je niet klagen.

3 likes