Whut? Flink geld… en dus niet eens goed…
Nogal.
Toen werd ik dus best pissig.
Maar zoals gezegd, door de juwelier wel prima opgelost. Al met al wel bijna een half jaar m’n horloge kwijt geweest.
Ik had een Tagheuer Carrera chronograaf na 11 jaar voor eencomplete service overhaul bij de AD afgegeven met opmerking dat datum niet versprong elke 24 uur maar steeds verder en verder uitliep, plus dat de wijzers niet goed uitlijnden.
1ste service
Offerte terug gekregen voor € 950 service (Zwitserland only uurwerk) > edit € 850, wijzers vervangen € 130. Daarnaast optie om kroon, pushers, saffierglas te vervangen (+€1K). Het optionele heb ik niet gedaan maar na terugkomst merkte ik dat na 1 maand de datum nog steeds niet elke 24 uur versprong.
1ste keer retour AD
Terug naar de AD en onder garantie teruggestuurd, kwam weer “gerepareerd” terug maar probleem was er nog steeds toen ik de eerste week erop lette.
2de keer retour AD
Weer terug maar eerst contact met Customer Service dat het niet goed was en ze beter moesten kijken. AD heeft het met de mailcommunicatie opgestuurd en rechtstreeks contact gehouden met de CS medewerker. Kwam weer “gerepareerd” terug met een bandje en vouwsluiting ter compensatie maar merkte dat het nog steeds fout ging.
3de keer retour TH CS
Weer gemaild en nu rechtstreeks opgestuurd en dezelfde CS persoon heeft het geëscaleerd waarna het vooraan in de rij werd gezet en nog een complete service overhaul heeft gekregen. Deze keer was probleem opgelost met een fles champagne als compensatie.
Heb haar nog een doos chocola toegestuurd omdat ze persoonlijk voor mij erboven op zat elke keer dat ik mailde.
Heeft al met al 1 jaar geduurd.
Voor een horloge in die prijsklasse lijkt het me een ongelooflijk dieptepunt qua service level als je iets 4 keer moet opsturen en een jaar wachten voor het gerepareerd geraakt, ook rekening houdend met de prijs die men voor die “service” aanrekent (€1000 zo maar even…).
Wat mij betreft zag men mij bij dat merk nooit nog terug, ondanks een fles champagne van €50 max en een bandje…
Ik ben wat vergevingsgezinder, zeker ook omdat het datummechanisme erg gecompliceerd is door de chronograaf module wat echt niet tussen 21 uur en 3 uur verzet mag worden (ook nooit gedaan dus weet niet hoe het fout kon gaan).