Hallo Allemaal,
Ik was al een tijdje op zoek naar een nieuw horloge.
Het moest wel aan een aantal eisen voldoen nml; Einzeiger,handopdraai en gangreserve.
Als ik een horloge mooi vind zet ik het meestal op mijn computer als desktop.
En veelal na een aantal dagen of weken raak ik vaak wel uitgekeken op bepaalde modellen,en deze vallen dan ook af van mijn verlanglijstje.
Dit heb ik ook toegepast bij de Gnomonik Auf&Ab van Schaumburg Watch Lindburgh&Benson en vond het na een aantal weken nog steeds erg prettig om naar te kijken.
Hij voldoet aan de, door mij, gestelde eisen raakte er niet op uitgekeken en viel binnen mijn budget.
Reden genoeg om hem aan te schaffen dus.
Zoals beloofd de foto’s.
Eerst uitpakken en als eerste verschijnt de horlogedoos.
Zo heb ik ze nog niet vaak gezien,prachtig!
Een leren doos,rood stiksel met daarin ruimte voor 2 horloges.

Doos openen en de inhoud ziet er ook heel netjes uit.

De pasfoto.
Het kaliber is een Schaumburg SW07.
Handopdraai en met als basis de Unitas 6497-1 van Eta.
Diam 36.6mm en 4.5mm dik.
Schaumburg heeft er een gangreserve van 42 uur aan toegevoegd.
Ik heb gekozen voor zo min mogelijk met de hand aangebrachte versieringen aan het kaliber.Er is ook een versie die helemaal met de hand bewerkt is maar voor mij was dat teveel van het goede.
De kast is rond 42mm, 13 mm dik en tot 50 meter waterdicht

De wijzers en urencijfers zijn blauw,dit is bij een bepaalde lichtinval goed te zien.Heb je deze lichtinval niet dan lijkt alles zwart.

Aangezien ik geen echte macro-lens heb is er ook niet echt een gedetailleerde foto van de achterkant te maken,dus we moeten het met deze doen.
Het glas is mooi groot zodat je vrijwel alles goed kunt zien.

Dan het horlogebandje.
Voorheen was dit met een gewone gesp nu hebben ze dit vervangen door een handgemaakte leren band met klapsluiting.

En als laatste de wristshot.

Ik heb het horloge nu een paar dagen in bezit en vind het prachtig.
Draagt prettig en ik heb geen moeite met het aflezen van de tijd.
Bedankt voor het lezen en kijken.
Groet,
Richard.