SCHAUMBURG WATCH, maar welke?

Hallo iedereen,

ik ben al een tijdje op zoek om mijn collectie wat uit te breiden. Heb ook al enkele horloges waar ik interesse in had, gepost. Bedankt voor jullie raad en meningen hierover. Meestal liggen de horloges die ik echt te gek vind buiten mijn prijsklasse (bv. IWC ingenieur) en andere zijn dan toch niet helemaal mijn ding. Maar dankzij een post van een ander forumlid, denk ik dat ik mijn meug wel gevonden heb. Dankjewel Sparks. Het gaat over het merk Schaumburg Watch. Volgens mij prijs-kwaliteit een echte topper. Ik heb er wel nooit geen in mijn handen gehad, maar ik denk dat het wel snor zit. Ik ben nog aan het twijfelen tussen enkele modellen:

GT One

Explore reneebrodala

Gt Raceclub

Explore reneebrodala

AQM Bullfrog Vision

Explore reneebrodala

Gnomonik Conceptum

Explore reneebrodala

Mijn keuze gaat vooral naar de laatste twee uit, maar de laatste is het meest tijdloos en dat bevalt me wel.

Iemand trouwens ervaring met Schaumburg Watch?

Conceptum! Lijkt me ook zeer comfortabel, met de schanierende lugs.

Geen ervaring met het merk. (uberhaupt nooit van gehoord)
De AQM Bullfrog Vision heeft wel iets JLC master compressor in zich. Dat zou mijn keuze zijn. Naar mijn mening is deze ook meer ingetogen en tijdloos dan de laatste, vooral vanwege de case.

Totaal geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Kan je wel mijn mening geven, voorzover je daarop zit te wachten :wink:
Vind de band van de eerste wel erg leuk, maar de klok… Nee niet echt.
Vind het idee van zo’n “einzeiger” wel leuk maar niet op deze manier. Maar dat is persoonlijk.
De tweede vind ik te speels, meer als “speelgoedklok”, goed bedoeld overigens…
De derde is mooi, mooie kast, mooie wijzerplaat … Klopt gewoon.
Maar ik vind de laatste het leukste, vooral die vorm van die lugs…
Wijzerplaat is ook het meest “in stijl” met de kast…

Lastige keuze…
Succes.

Pieter.

De laatste! Die wijzerplaat is gaaf. Heb trouwens wel ervaring met hun customer service van een dochtermerk Nauticfish. De customer service is gewoon Schaumburg Watch en ze waren erg vriendelijk en behulpzaam. Het horloge was ook veel horloge voor het geld. Je kan hier niet echt mee de mist in gaan hoor :slight_smile:

had Nauticfish ook al eens bekeken en waren ook wel enkele mooitjes tussen.
Thx for the info!

De laatste, maar dan liefst met wijzers
in de vorm van koffielepeltjes ::o

Geen ervaring, alleen persoonlijke smaak/mening:

Zonder de 24 uurs zou ik voor de bullfrog gaan. Maar de Conceptum is ook heel apart. In dit geval zou ik voor de Conceptum gaan. Had ook een concept voor een scharnierlug, maar dan anders.

De bullfrog spreekt mij het meest aan. De conceptum is ook fraai, alleen de lugs vind ik niet zo mooi.

Ik vind persoonlijk de AQM Bullfrog Vision het mooist. De laatste is inderdaad het meest tijdloos.

Vind de GT One erg mooi. Zoek er zelf nog zo een en ben even naar de site gegaan. Ben erg enthousiast over de mystic 1.

ik zie wel een iwc sausje ja :wink:

Ik zou voor nr 3 of 4 gaan

De conceptum I is inderdaad erg mooi! Hele gave klok voor een mooie prijs. Bij de Duitse Groupon is hij ook voorbij gekomen zag ik.

Het is hetzelfde merk als Lindburgh + Benson. Die naam vind ik een stuk beter klinken. Want Schaumburg doet mij toch teveel denken aan goedkoop bier van de Aldi. :slight_smile:

De GT One zou mijn keuze zijn, meest bijzondere klok van het stel. Al kan die voor mij het niet winnen van het origineel: de Botta Uno.

marnix.moed Schreef:

Geen ervaring, alleen persoonlijke smaak/mening:

Zonder de 24 uurs zou ik voor de bullfrog gaan.
Maar de Conceptum is ook heel apart. In dit geval
zou ik voor de Conceptum gaan. Had ook een concept
voor een scharnierlug, maar dan anders.

waar ik overigens wel mijn twijfels over de conceptum heb, is t grote gat tussen band en kast. liefst zie ik geen huid&haar tussen mn horloge door.

twijfel ik ook een beetje aan, dat gat tussen de lugs

Neem anders gewoon een Nauticfish. Kan je ook zelf samenstellen :slight_smile:

http://www.nauticfish.com/collection.html

mooieklokjes Schreef:

Neem anders gewoon een Nauticfish. Kan je ook zelf
samenstellen :slight_smile:

http://www.nauticfish.com/collection.html

Vind ik wel weer een hele andere stijl/soort klok.

De Einzeiger natuurlijk :wink:

Ik heb de GT-one een blauwe maandag gehad. Heb hem ook gelijk weer weg gedaan. De klok kwam totaal niet uit de verf en het aflezen was een ramp. Ik heb nog wel ergens wat fotos mocht je daar in geinteresseerd zijn.

De customer service is daarentegen prima. Ruilen was in eerste instantie niet mogelijk maar na een extra mailtje mocht ik hem terugsturen en was het geld ook snel retour. Antwoord op mail verliep soepel.

De waardevastheid van deze horloges is niet erg goed. Dat is misschien iets om rekening mee te houden.