Schaumburg Wonderland

Hallo allemaal.
De Schaumburg Unikatorium Wonderland! Ben erg gecharmeerd van dit horloge, maar vraag mijn eigen af hoe vlug ben je op zoiets uitgekeken, en verkopen zal ook nie zeker 1,2,3 lukken. Het is geen goedkoop horloge zou zoiets zijn geld wel waard zijn?

https://www.schaumburgwatch.com/gallery-wonderland.html

Mvg Pieter

Het is wat de gek ervoor geeft, reken op 60 tot 80% afschrijving of meer

1 like

Nooit van gehoord. Ruim 3.000 euro voor zo’n horloge zou ik er zeker niet voor betalen. Kun je heel wat mooiers voor kopen, imo. Maar als je nu al bezig bent met de verkoop, moet je je misschien afvragen of je hier wel aan wil beginnen.

Als je het mooi vind, lekker kopen en genieten…

Tsja, wat GMTplus1 zegt: afschrijven als een malle.

Als jij het een prachtig horloge vindt en het geld er voor over hebt, doen!
Als je ban bent dat je er op uitgekeken raakt, dan zou ik nog even goed nadenken.
Het is zo’n uitgesproken horloge dat je niet makkelijk een nieuwe eigenaar gaat vinden die hetzelfde wil betalen…
In dit geval misschien: bij twijfel niet doen??

Niet mijn smaak! Dat gezegd hebbende, mijn advies zou zijn; kopen als je het leuk vind en vergeet de resale prijs (heb ik zelf nooit naar gekeken bij een horloge). Twijfel je of je het echt mooi vind? Niet doen!

Het gaat niet zozeer over de resale prijs, maar is de kwaliteit/vakmanschap zodanig dat je zo’n prijs mag vragen. Heb hiervoor al een schaumburg horloge gehad. Was wel heel strak en netjes.

Haha, ik denk het laatste!

Ik denk wel dat de prijs gevraagd mag worden.
Reken zestig euro per uur, dus minstens vijftig manuren werk.
Dan is de prijs best redelijk. mijn loodgieter rekent meer per uur
Het is een kunstwerkje, maar ik vind het slecht afleesbaar en dat zou voor mij de reden zijn om verder te kijken.

1 like

Mocht je overigens wat willen hebben wat goedkoper is en ook zelfde soort stijl (vind ik althans) herbergt zou je eens op de site van Alexander Shorokhoff moeten kijken.

1 like

Mooi horloge en weer eens wat anders. Weet je wat: jij koopt hem en als je er van af wilt neem ik hem over voor list -/-60% :wink: :grin:

Zit mooi stukje vakwerk in :ok_hand:t2:

1 like

Ben blij dat ik toch niet de enige ben die het een mooi horloge vin haha.

1 like

Deze vind ik ook vet, maar ik zou het nooit kopen want dat doet te veel pijn in de portemonnee bij verkoop (als je al iemand vindt) :sweat_smile:

image

2 likes