Bij mijn geliefde IWC Portofino uit 2006 viel mij ineens het volgende op:
het horlogeglas steekt aan 1 kant een beetje uit, terwijl de andere kant perfect ‘level’ is met de kast. Op de foto kun je het heel duidelijk zien, in het echt valt het natuurlijk veel minder op.
Mijn vraag is: hoe heeft dit zo kunnen komen en kan/moet dit verholpen worden? Alvast bedankt voor jullie mening!
Met oog op de waterdichtheid moet dit zeker worden “recht” gezet.
En van IWC mag je toch wel verwachten dat ze het glas good in de kast persen. Ik vind het eigenlijk niet netjes van zo een groot merk dat dit door de kwalitieitscontrole is geslipt.
Ja, het probleem met dat soort dingen is dat als je het eenmaal gezien hebt je het steeds blijft zien. Tenminste dat heb ik en in het verleden heb ik hiervoor ook zeker horloges laten repareren en / of weer verkocht.
Ik vindt dit toch een beetje zorgwekkend ,eerst de Panerai en nu de IWC.
QC laat dan toch te wensen over vindt ik.
Het is toch geen rol drop die je koopt.
Evengoed een prachtig horloge natuurlijk.
De juwelier waar het horloge is aangeschaft (Ace Juwelers) zegt dat ze het willen opsturen naar IWC, dan ben ik het 4 tot 6 weken kwijt. Daar heb ik dus geen zin in, nog los van het feit dat ze me waarschijnlijk een poot zullen uitdraaien qua kosten.
De officiele dealer lijkt dus geen optie. Iemand een tip voor goede horlogemaker in Rotterdam die hier naar zou willen kijken?
Een verder bezwaar is dat ik niet bepaald in de buurt van Amsterdam woon.
Er moet toch ook een goede horlogemaker (desnoods een authorised dealer) in Rotterdam zitten? Voert Schaap-Citroen nog IWC? Zie het niet op de site staan…
Naar Dirk Oskam geweest (vriendelijke kerel, komt vakkundig over) en die zei dat het probleem volgens hem wel meeviel en vooral van ‘cosmetische’ aard lijkt te zijn. Hij kreeg het glas met enige kracht niet ‘teruggeperst’, harder drukken zou eventueel tot een breuk kunnen leiden volgens hem.
Met andere woorden: mee leren leven of een nieuw saffierglas + pakking laten inzetten a (ongeveer) 120 euro.
Juwelier Schaap - Citroen zei min of meer hetzelfde, dat het wel vaker voorkomt en waarschijnlijk geen invloed heeft op het functioneren. Opsturen naar IWC kan wel, maar lange wachttijd + stijve rekening is misschien wat veel van het goede.