Schema wakker

Weet er iemand een link naar de schema’s van een gewone wekker?

Ik heb hier een wekker uit elkaar gesmeten, en hoewel ik een aantal stappen gefotografeerd heb, ben ik vergeten hoe de verschillende stukken aan de wijzerplaatzijde zaten.

Vooral met de onderdelen voor het afloopmechanisme zit ik vast.

Daarom zou een schema dus echt wel welkom zijn.

Alvast bedankt!

is dat zo,n wekker met van die bellen bovenop met een klepel ertussen?

ja inderdaad, zo een is het.

Nu ik mijn originele post terug lees, denk ik misschien dat het inderdaad iets te beknopt was om veel reactie op te wekken.

Misschien toch even wat meer background informatie :wink:

Ik liep al een tijdje rond met het idee om een cursus horlogemaken te volgen, maar nadat ik naar de infoavond was geweest van de avondschool hier in antwerpen, was het al snel duidelijk dat dit momenteel niet te combineren was met mijn huidige job.
ik hoop echter nog altijd om binnen een aantal jaar de cursus alsnog aan te vatten.
Om nu toch al wat met horloges bezig te zijn heb ik mij dus ingeschreven op de online cursus van Timezone. Ondertussen had ik op de rommelmarkt een wekker gekocht voor 2,5 € , het idee zijnde dat in een wekker toch alles veel groter is.

zoals eerder vermeld was ik vrij goed begonnen, alleen heb op een bepaald moment te snel geweest, met het gekende probleem als gevolg.

ik zal deze avond proberen wat foto’s te maken om de specifieke vraag wat te visualeren.

Maar had je dan niet beter die wekker voorzichtig uit elkaar kunnen schroeven i.p.v smijten ?
nou moet je maar afwachten of er niks beschadigd is.

ik zal eens speuren voor je

gr mart

is hij wel degelijk voorzichtig uit elkaar geschroefd hoor, het “uit elkaar smijten” was een verkeerde woordkeuze van mij.

Er zijn honderden soorten van wekkermechanismen. Dus kan zo maar niet direct een uitleg geven.
Een goede raad , met een digitaal fototoestel heb je zo detailfoto’s gemaakt voor dat je begint te demonteren.

Mijn beste,

Waarom koop je niet een nieuwe wekker. Legt hem naast de kapotte en ga zo vergelijken.
Voor circa € 10,- koop je bij b.v. de Hema al een nieuwe wekker.

Orologio Signaturis Temporis