Scherpe lijn/hoek bij de lugs!

Voor meer leden zal gelden dat sinds het ontdekken van dit forum er een (horloge)wereld is open gegaan. Leuk is het om na verloop van tijd je eigen smaak te ontdekken en waarschijnlijk ook te zien veranderen.

Ik heb in ieder geval een soort constante ontdekt. Ik vind (maar zeker niet alleen!!) horloges met een scherpe lijn/hoek van kast naar lugs vaak mooi.
Vage omschrijving, maar als ik zeg IWC ingenieur heb je waarschijnlijk gelijk een idee.

Ben benieuwd of er meer modellen worden geoppperd met deze stijl! Wat vinden jullie ervan? Is dit een hate it or love it dingetje of niet?

Hier alvast enkele voor mij bekende horloges:

AP royal oak (offshore idem)

IWC ingenieur (wow)

HUBLOT (vaak te)

Eterna Royal KonTiki (Heel mooi)

Bescheidener klokjes met deze eigenschap heb ik zelf:

Seatime

Samurai (prachtig plaatje van WUS’er en NLer Bidle)

gr, HJR

1 like

Ja helemaal te gek deze modellen en dan vooral de IWC Ingenieur!!

Kwam laatst dit Kikstarter project tegen:

Geen hele scherpe lugs maar komt in de buurt.

Ik vind de Aevig Valkyr (in brons en stainless) een geweldig mooie, hoekige klok en dan ook nog van Nederlandse komaf.

Voor € 450,00 heb je een 9015 Miyota, double domed saffier, 100m WR en een keramisch bezel.

Eric

Sodeju die is mooi. Vooral in het brons.

Dank voor de tip!

Ik heb een Buren die ook in dat rijtje past, echt een leuke klok om te zien:

Hoeken (zowel op de lugs als op de wijzerplaat) zijn de reden waarom ik zo blij ben met mijn Omega Constellation met pie-pan dial. De scherpe lijnen zijn een mooie combinatie tussen stoer en sierlijk.

Of een offiële mooie foto online:

Ik ben ook wel erg gecharmeerd van de Aevig. Ziet er heel goed uit! Maakt al die keuzes nog lastiger…:wink:

Candide Schreef:

Sodeju die is mooi. Vooral in het brons.

http://i1368.photobucket.com/albums/ag176/Candide1
981/AEVIG_VALKYR_WRIST1_zps8618c9bf.jpg

Dank voor de tip!

Ziet er idd leuk uit. Blijf t wel jammer vinden vd stalen kroon.

Leuk dat je hier een topic over start, dacht dat ik één van die weinige was die dit gaaf vind. En het heeft ook absoluut met het forum te maken, sinds ik hier lid van ben vind ik vooral de Royal Oaks erg mooi, juist om die scherpe lijn in de kast. Vroeger vond ik dat juist vanwege die scherpe rand in combinatie met de 8-hoekige kast de vreselijkste horloges die er te vinden waren…

Deze MA heeft ze ook

grtz. Gerard

Bejaarde wil ook in het rijtje

Ik moet bekennen dat ik vroeger de Nautilus mooier vond dan de Royal Oak. Maar na ze irl gezien te hebben, trekt de strakke lijnen van de Oak me meer aan. Niet zozeer de scherpe hoek van de lugs, maar het gehele plaatje van strakke lijnen. Van de bezel tot aan de tussenschakels toe. Alles is super strak geslepen.

P.S. Nadeel is wel de eerste stoot >X

Vergeet de Vacheron Constantin Overseas niet…

al heeft ie een flauwe curve net over de “vouw” 't blijft wel een scherpe hoek…

Nog bedankt voor alle modellen. Interessante kickstarter die ‘Seals’!

gr, HJR

Deze heeft het ook, op een prachtig eigenwijze manier

De stoere tank v n horloge heeft t ook