Een van mijn goedkopere horloges heeft een metalen band met een aantal scherpe delen ervan. Is gewoon een slechte afwerking, i know. Dacht misschien kan ik die scherpe randjes eraf halen. Las ergens dat een ultrasoon reiniger daar goed voor kon werken. Heeft iemand tips of tricks? Naast een andere bandje kopen.
Klinkt gek, maar is heel licht schuren een optie?
Dat is zeker een optie, heb zelf ook zn mini veil set liggen. Is misschien wat rigoureus
randjes met een fijn schuurpapiertje afvlakken.
Deed zelf altijd het bandje van mijn Tissot de gepolijste schakels met auto polijstmiddel.
Eventuele geborstelde delen kan je weer netjes maken met een droog schuursponsje.
Denk dat een ultrasoonreiniger niets uithaalt
Inderdaad schuren. Kruidvat blokjes i.p.v. een vijl. Ultrasoon reiniger zou niets moeten doen.
Pas daarmee op als de kern van die dingen zacht is; zo krijg je nl geen consistent resultaat.
Het werkt prima[quote=“Flexofiel, post:6, topic:166503, full:true”]
Het werkt prima. Je moet überhaupt niet zo veel kracht zetten dat je de zachte kern indrukt Dan ben je IMHO verkeerd bezig.
Heb ik ook nergens gezegd.
Slijp al jaren mijn straight razors en ik lever custom geslepen vulpenpunten. Was alleen als tip bedoeld voor TS.
Heb het ook nergens gelezen… Maar je post had 3 likes, terwijl je als beginner IMHO meer schade met vijlen kan toebrengen dan met schuurblokjes, Daarnaast, je hoeft maar heel weinig metaal weg te halen om het scherpe er af te krijgen.
:-*
Oude topic maar mijn redelijk prijzige band van Sinn vind ik ook net ff te scherp. ‘around the edges’. Of is het mijn gevoelige huidje