Schip ahoi!

Wat vinden jullie van Nomos’ idee van een duiker? Ik vind hem wel gaaf eigenlijk, omdat het er helemaal niet uit ziet als een duiker. Toch is hij 20ATM waterdicht, en adverteren ze hem echt als een horloge waarmee je kan zwemmen, douchen etc.

Alleen de prijzen, dat is toch wel even slikken…

(hij is er ook zonder datum)

Zie hier
http://www.nomos-store.com/en/Watches/Ahoi/
voor meer info.

Tja, Ik heb iets met Nomos. Maar ik heb meerdere horloges die een 20ATM rating hebben, maar IMHO toch zeker geen geen duiker zijn.

Ik hou bij gebrek aan een betere maatstaf, maar de ISO 6425 aan.
Dus bijv. geen eenzijdig draaibare lunette met minutenaanduiding, géén duiker.

lencoth Schreef:

Tja, Ik heb iets met Nomos. Maar ik heb meerdere
horloges die een 20ATM rating hebben, maar IMHO
toch zeker geen geen duiker zijn.

Ik hou bij gebrek aan een betere maatstaf, maar de
ISO 6425 aan.
Dus bijv. geen eenzijdig draaibare lunette met
minutenaanduiding, géén duiker.

Wablief? Geen duiker?!?

marnix.moed Schreef:

Wablief? Geen duiker?!?

Nee, hoogstens een ouwe duiker :wink: Nu is die ISO norm van 1996, dus ik vergeef het hem.

Maar ik heb een Sinn piloten-chronograaf en een Seiko Alpinist, beiden met een waterrating van 20 ATM. Duikhorloges?

Ik zie wel ineens de reden waarom ze “waterbandjes” gaan weggeven. Mooie klok inderdaad.

Daar ben ik het wel mee eens… een “duik horloge” hoort wel een Bezel te hebben die je kan instellen, zodat je kan aflezen hoe lang je onder water bent… en hoelang je dan nog hebt…

als een horloge dat niet heeft… dan is het “maar” een waterdicht horloge… 20 atm is toch dieper dan de meesten van ons zonder fles kunnen halen… :slight_smile:

Ik zwem regelmatig… en dan meestal onder water… in een zwembad is het alleen in de bovenste meter druk… daaronder zit 2.80 water helemaal voor mezelf… en mijn zwem-maatje… maar… 3.80 meter is toch al best wel stevig… alles dieper dan 2.50 moet ik mijn oren echt wel klaren… anders wordt het pijnlijk…

Los van dat verhaal… Ja… ik vind het wel een mooi horloge… grote wijzerplaat, smalle rand…smalle lugs… en die lichtblauwe kleur op de wijzers… dat zijn de dingen die me wel aanspreken…

Ik heb (verlaat) eens op de site van Nomos gekeken. Ze prijzen de waterdichte kwaliteit van het horloge aan, maar noemen het woord “duiker” niet. Nomos en ik zijn het eens :wink:

lencoth Schreef:

Ik heb (verlaat) eens op de site van Nomos
gekeken. Ze prijzen de waterdichte kwaliteit van
het horloge aan, maar noemen het woord "duiker"
niet. Nomos en ik zijn het eens :wink:

snap t. mn vb was ook voor de frogmen vd italiaanse marina militare tijdens ww2.

lencoth Schreef:

Ik heb (verlaat) eens op de site van Nomos
gekeken. Ze prijzen de waterdichte kwaliteit van
het horloge aan, maar noemen het woord "duiker"
niet. Nomos en ik zijn het eens :wink:

O.k., een non-discussie dus. Geen duiker, wel goed waterdicht. Achterkant vind ik wel mooi, trouwens.:slight_smile:

Horloge ziet er leuk uit, ook de kleuren van de wijzers spreken mij aan. Maar die kroonbescherming…nee dat staat echt niet.

Niet mijn ding.
Het geweven bandje vind ik dan weer wel leuk :slight_smile:

Jürgen Schreef:

Horloge ziet er leuk uit, ook de kleuren van de
wijzers spreken mij aan. Maar die
kroonbescherming…nee dat staat echt niet.

Mee eens, of de kroon had iets groter moeten.

Even los van het verhaal over de draaibare ring en de kroonbeschermer. Is dit horloge onder water wel goed afleesbaar? Ik heb begrepen dat bij Doxa veel getest is wat onder water goed afleesbaar en zodoende zijn ze bij Doxa op die rode wijzerplaat gekomen.
Lichtblauwe wijzers op een witte wijzerplaat zoals bij deze Nomos, is volgens mij onder water nauwelijks afleesbaar.

Heb hem in het echt gezien. Kroonbeschermers vallen reuze mee. Wat me wel tegenviel was de dikte van de lugs. Die viel me beetje tegen. Strakke was eraf

SiO2 Schreef:

Even los van het verhaal over de draaibare ring en
de kroonbeschermer. Is dit horloge onder water wel
goed afleesbaar? Ik heb begrepen dat bij Doxa veel
getest is wat onder water goed afleesbaar en
zodoende zijn ze bij Doxa op die rode wijzerplaat
gekomen.
Lichtblauwe wijzers op een witte wijzerplaat zoals
bij deze Nomos, is volgens mij onder water
nauwelijks afleesbaar.

lijkt me ook dat t contrast niet bepaald optimaal is.

Leuke frisse klok!

Ok, misschien niet echt een duiker inderdaad. Maar toch is hij bovengemiddeld waterdicht, wat ik wel eens mis op dressy horloges (die zijn vaak eerder 5ATM). Dat vind ik een leuke combi, en maakt zo’n horloge een stuk beter bruikbaar voor alledag.

Absoluut een mooi horloge, maar met een ‘dresser’ in het water…::o

Hier kan de Seiko Premier ook tot ‘100 mtr’, dus goed mee te zwemmen. Gaat echter absoluut niet gebeuren, heb ik wel andere klokken voor.

maardein Schreef:

Ok, misschien niet echt een duiker inderdaad. Maar
toch is hij bovengemiddeld waterdicht, wat ik wel
eens mis op dressy horloges (die zijn vaak eerder
5ATM). Dat vind ik een leuke combi, en maakt zo’n
horloge een stuk beter bruikbaar voor alledag.

snap t helemaal. dat vind ik ook t mooie v bijv de rolex date just. netjes en toch degelink waterbestendig MET geschroefde kroon.
maar dr zijn ook genoeg dure dress of sportsklokken waarmee je niet kon/kan zwemmen. zo was de speedy tot voor kort 3 bar wr.
maar als 5bar genoeg is om mee te ppotje baden, dan vind ik al ok. liever 10bar voor de geruststelling als je n bommetje maakt.

en dat je andere klokjes hebt om t water mee in te gaan snap ik wel. maar het gaat erom dat ie t aankan. net als dat ik met een ro1 niet zou gaan boren en hameren, hoewel ie de schokken zou aankunnen.

SiO2 Schreef:

Even los van het verhaal over de draaibare ring en
de kroonbeschermer. Is dit horloge onder water wel
goed afleesbaar? Ik heb begrepen dat bij Doxa veel
getest is wat onder water goed afleesbaar en
zodoende zijn ze bij Doxa op die rode wijzerplaat
gekomen.
Lichtblauwe wijzers op een witte wijzerplaat zoals
bij deze Nomos, is volgens mij onder water
nauwelijks afleesbaar.

Volgens mij is Doxa oranje? … :+