Schiterrende REPLICA'S voor echte horlogeliefhebbers ! *quiz*

Ik zal het nog niet verklappen maar er zijn al een paar mensen die het goed hebben. Erg knap!

Ik doe ook een poging:

PP = echt
Rolex = nep
TH = nep
Breitling = nep

Jaap-Wim Schreef:

Ik doe ook een poging:

PP = echt
Rolex = nep
TH = nep
Breitling = nep

Waarom denk je dat de Rolex nep is Jaap-Wim? Ik zie niets dat niet in de haak is?

Rolex en Tag zijn nep, breitling twijfelgeval.

gr Ron

Breitling is nep.

Kijk naar het font van de datum…

God hier word ik dus bang van he. Remember my IWC story!!
Gokje al zal ik er zeker naastzitten.
PP geen idee
Rolex echt
TH nep
breitling nep

Yoeri40 Schreef:

God hier word ik dus bang van he. Remember my IWC
story!!
Gokje al zal ik er zeker naastzitten.
PP geen idee
Rolex echt
TH nep
breitling nep

De PP komt op mij heel echt over, ik zeg meteen dat ik weinig kennis van het merk heb.
De Rolex: echt.
Tag Heuer: nep: sluiting is niet “scherp” genoeg, de kroon deugt niet en het uurwerk is ongelofelijk grof gefinisht.
Breitling: nep, fonts kloppen volgens mij niet. Overigens een spuuglelijk model en een horlogemerk waar ik vrijwel niets mee heb.

De PP is echt, foto komt van Chrono24 trouwens!
De rolex, ja ik weet niet hoeveel uitvoeringen er zijn van dit horloge. Ik kom op google alleen maar rolexen met minuut-getallen tegen en dat heeft deze niet.
Aangezien de foto hier vandaan komt http://thewatchdealer.co.uk/images/Milgauss%20black.jpg denk ik toch echt!
Tag Heuer is echt, foto is bar slecht.
Breitling is Nep, te zien aan veerpennen in de band.

Mijn hemel Jaap-Wim we zijn het met elkaar eens zo te zien…

De rolex en de paul picot zijn echt, te zien aan het uurwerk en de afwerking van de kast en band…

De tag en de breitling zijn extreem nep, in die breitling zit nieteens een zwitsers uurwerk maar een aziatisch nep valjoux uurwerk, zou me niks verbazen als er in die tag ook een nagemaakt unitas uurwerk zit

V3T3RAN Schreef:

Mijn hemel Jaap-Wim we zijn het met elkaar eens zo
te zien…

Daar moet op gedronken worden! :wink:

Ik denk:

PP = nep, hoewel het in dit geval door de kwaliteit van de fotograaf zou kunnen komen, vind ik de wijzerplaat niet erg mooi opgemaakt en de achterkant van de kast en band billig ogen
Rolex = echt, omdat ik er niets aan zie dat imho nep is.
TH = nep, de afwerking van de gravures op de platen van het uurwerk, de wijzerplaat etc.
Breitling = nep, hoewel ik twijfelde maar de gravure van het woord Breitling op de rotor ziet er wel erg rot uit

En nu maar hopen dat ik gelijk heb :smiley:

Interessant artikel over de Chronomat Evolution
http://forums.watchuseek.com/showpost.php?p=1687421&postcount=5

PP, Rolex = Echt

Tag, Breitling = Echte Nep

Hopelijk is dit juist …

Nr1 en Nr2 zijn echt!

Nr1 is gewoon van een juweliers site. Ik meen dat er een echte vajoux inzit.

Nr2 Het klopt dat de rolex twee verschillende zijn maar beide wel origineel. De milgauss wordt zeer veel gekopieerd en ik dacht ik neem expres niet groene versie om mensen op het verkeerde been te brengen !

Nr 3 en Nr4 zijn nep. Ik heb geprobeerd replica’s te zoeken met overtuigende binnenkant maar schijnbaar is dat niet helemaal gelukt! Er zit een asian Valjoux 7750 in de breitling en een asian Eta 2824 (dacht ik) in de tag heuer.

Tot de volgende quiz!

Cool.

In de TAG Heuer zit een Unitas-6498 (kloon).

Ik denk dat er maar weinig nep-Rolexen zijn waar wel het typische ‘rode tandwieltje’ (in de juiste kleur) in te zien is.
Of bega ik met deze gedachte een grote vergissing :S

Sam

Samedi Schreef:

Ik denk dat er maar weinig nep-Rolexen zijn waar wel het typische ‘rode tandwieltje’ (in de juiste kleur) in te zien is.

Precies. Als je het niet zeker weet, openmaken. Dat is het voordeel van een horloge wat van huis uit een uniek binnenwerk heeft. Merken die standaard een ETA produkt gebruiken, daar kan het moeilijker worden om die te determineren.

Samedi Schreef:

Ik denk dat er maar weinig nep-Rolexen zijn waar
wel het typische ‘rode tandwieltje’ (in de juiste
kleur) in te zien is.
Of bega ik met deze gedachte een grote vergissing
:S

Sam

hmm zoiets? ### edit - sorry, geen links naar replica sites ###

Zo op het eerste gezicht meer een soort roze dan de ‘duivenbloedrode’ kleur van Rolex…

is het altijd zo dat rolex neppers geen "rode " tandwieltje bezitten?
Nu lijkt met me toch niet zo moeilijk als je de rest kan namaken om een tandwieltje rood te kleuren of zie ik dat helemaal verkeerd?