Schnäppchen?

Ja zeg ,tis toch nogal iet he… Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik doe dat nooit meer.
Enne…herstellen, ik heb het nog al gezegd…Ge krijgt een schadebestekje, herstellingsbestekje…en dan weet je in jou geval niet of het toekomt. Als den boel al zowat in ontbinding is gegaan…en dan nog de juiste onderdelen…
Ik zou als ik van u was beter nu nog een schnapske drinken voor het nieuwe jaar, en uw paketje samenlaten, mooi in een doosje stoppen… en je weet maar nooit…
Wacht effe… ik maakte het mee met een…laat eens kijken…vergrootglas erbij…DuBois,en eronder een jaartal…1785…
Ik ga het zelf eens opendoen…wie weet…

Wat betreft die DuBois waarover ik het had…
Blijkt dat toch wel een horlogemerk van het huis DuBois et Fils,gesticht in 1785,bijna oudste zwitsers uurwerkmanufaktuur…prestigieus en in beperkte oplage…
Ik zal eens grondig moeten doorlichten se…ik zit precies met iet kostbaars opgescheept…

Jammer, maar voor hetzelfde geld was het wel allemaal goed geweest. Het zou erger kunnen, toch ?

Misschien op zoek naar een 2892 op de rikketik zonder roest ?
Dan zou ie het toch wel weer moeten gaan doen met een beetje liefde en aandacht.

Tja, lastig. Hierbij de foto’s:

Op het eerste gezicht helemaal niet zo slecht. Maar de kroon zit vast en waarmee? Ik weet het niet. En let op een erg slecht voorteken, de bruinige achtergrond van de datumring… roest tussen het uurwerk en de plaat?

ee kroon die afgebroken is…

ernstige roest bij de uurwerkhouder aan de ene kant en bruinige afzettingen rond het uurwerk…

en ernstige roest aan de uurwerkhouder aan de ander kant.

Hoewel het uurwerk er redelijk uit ziet zullen er onder de bruggen en de plaat waarschijnlijk veel problemen zitten. Ik denk niet dat dit horloge rendabel op te knappen is.

Dus schnäppchen? Ich fürchte Schrott! (ik ben bang dat het rotzooi is)

Dat lijkt me een mooi project onder het motto voor en na

You win some, you lose some :smiley:

Zo te zien caliber Eta 2891 of 92? worden regelmatig los te koop aangeboden op E-bay Duitsland.

Arjay