Schnäppchen?

Ik keek net even op eBay bij mijn zoekopdracht naar het wereldwijde horlogeaanbod (na mijn zoekvoorwaarden blijven er nog zo’n 7700 veilingen over). Mijn oog viel op een veiling die 20 minuten later zou aflopen zonder foto in het overzicht met als omschrijving “herrenarmbanduhr”. Waarom viel mijn oog er op? Omdat er al 21 keer en in totaal 101,50 op was geboden…

Het bleek dit horloge:

Bij de specificaties stond o.a. 1985, automaat, datumaanduiding. Verder als omschrijving: Herrenarmbanduhr “BREITLING” 1884 Class.Automatic mit Silberarmband. Muss überholt und repariert werden. (Krone hat sich gelöst. )

Maar waarom was er, buiten de slechte titel en geen foto in het aanbod-overzicht nog zo weinig op geboden? Een rede zou kunnen zijn dat de verkoper 'm in de categorie “Uhren & Schmuck > Weitere Armbanduhren > Quarzuhren > Chronographen > Herren” had geplaatst?
Of is het horloge nep? Die vraag was de verkoper ook al gesteld:

[i]V: Hallo, garantieren Sie die Echtheit der Breitling? Gibt es Papiere und Box? 10-dec-07

A: Hallo, Cle1609 Leider habe ich weder Papiere noch Zertifikat. Ich nehme aber an, dass die Echtheit dadurch überprüfbar ist, dass die Uhr mehrfach(zuletzt 2003) über den Juwelier Wempe in Bremen (Breitling Vertretung) auf meinem Namen zur Überholung in die Schweiz geschickt wurde. Sicher würde ich hier keine Dublette als eine Breitlinguhr einstellen und ich biete als Garantie an, die Uhr gegen Unkostenerstattung zurückzunehmen, sofern sie nicht echt wäre. Mir ist nicht daran gelegen, meinen Namen bei e-bay aufs Spiel zu setzen. Ich möchte hier erneut betonen, dass die Uhr reparaturbedürftig ist (Krone hat sich in der Führung gelöst), und der Kranz provisorisch befestigt ist, weil die Feder herausgesprungen war und nicht mehr auffindbar ist . Für weitere Fragen stehe ich gern zur Verfügung. beste Grüsse #de man zijn naam#[/i]

Ik geloof 'm :smiley:

Een bod gedaan (met nog 4 seconden te gaan) en gewonnen! Voor slechts 223,67!

Wat denken jullie? Schnäppchen?
:smiley:

Een echte Breitling voor die prijs ?
Ik denk dat wanneer je hem niet opstuurt maar door een goede horlogier in jouw buurt laat repareren , je inderdaad een ""Schnapchen “” hebt…
Buiten dit , ik vind de band ook heel bijzonder !
Hartelijke groet ,
Peter Peters

Ik vind de band afschuwelijk. Maar als de klok echt is heb je een zeer goede slag geslagen. Ik kan het allemaal niet zo goed zien op de fotos maar hou ons op de hoogte als ie binnen is.

Het lijkt me wel een echte. De prijs is in ieder geval lekker laag. Nu nog een roulleaux bandje scoren en hij is compleet.

Weet jij toevallig wat voor model dit is Jürgen? Ik zou 'm wel eens in het echt willen zien.

Geen idee of dit werkelijk een Schnäppchen is, maar ik hoop het uiteraard van ganser harte voor je! Als dit een echte Breitling is, heb je voor die prijs uiteraard behoorlijk je slag geslagen. (tu)
De band vind ik trouwens afschuwelijk. Als dit een echte Breitling is, dan direct laten repareren bij een goeie horlogemaker en volop van genieten!! :slight_smile:

Ik ben trouwens wel benieuwd naar je bevindingen (en naar betere foto’s!) als je het horloge in huis hebt.

Ik ben ook al wezen zoeken naar een foto van het model. De lunet is van een Lady J maar dan herenformaat.

Ik gok op een echte… Maar ik vind het geen mooi horloge.
Mocht ie echt zijn, dan heb je een superkoopje.

Ach, een beetje gokken moet je zo en dan doen, toch?

in het Breitling boek van Richter staat 'ie als een model “J-class” (dus niet alleen “class”, de J staat op de wijzerplaat erboven, ik neem aan dat de verkoper dat niet gezien heeft), referentienummer is dan D10067 (kast staal-goud):

ik denk dat het voor dat geld een Schnäppchen is (hoewel ik persoonlijk niet echt kapot ben van het uiterlijk…)

Groet,
Paul

Geluk heb je, echt waar…
Je bent in het bezit gekomen van een Breitling,Windrider Serie,- J-class automatic.
Deze werden gemaakt tussen 1988 en 1994. Kaliber 10, ETA 2892-A2, met een gangreserve van 42 uur. Verder zou de diameter 39,5 mm moeten zijn,en is ie waterdicht tot 100 m.Op de rotor onder de bodemplaat zou de vermelding moeten staan : MANUFACTURE EN SUISE 21 JEWELS.
Hij bestaat ook in damesuitvoering. Aanvankelijk was hij gericht naar zeilsporters.
Wat betreft de armband, die trekt op niks, origineel was ie voorzien van een metalen PILOT standaard.
Zo,veel succes ermee, en je hebt een goede koop gedaan…

@ allen die iets over de band vonden: Ik denk niet dat het mijn favoriete band gaat worden :smiley:
@ Paul: ik denk niet dat het mijn favoriete horloge gaat worden :smiley: Hoewel hij (nu ik je info zag ook een foto gevonden) in het zwart wel aardig is:

@ Hans: Idd :smiley:
@ a117123: Dank voor al die details!

Een Breitling voor 223 euro…alweer goed gegokt, Henrik. (tu)

Nieuws?

Nee, dat gaat nog wel even duren. Geld overmaken naar Duitsland duurt een dag of 4/5, post retour uit Duitsland ook zoiets, en de weekenden moet je niet meerekenen. Verwacht voor het einde van het jaar geen nieuws.

a117123 Schreef:

Geluk heb je, echt waar…
Je bent in het bezit gekomen van een
Breitling,Windrider Serie,- J-class automatic.
Deze werden gemaakt tussen 1988 en 1994. Kaliber
10, ETA 2892-A2, met een gangreserve van 42 uur.
Verder zou de diameter 39,5 mm moeten zijn,en is
ie waterdicht tot 100 m.Op de rotor onder de
bodemplaat zou de vermelding moeten staan :
MANUFACTURE EN SUISE 21 JEWELS.
Hij bestaat ook in damesuitvoering. Aanvankelijk
was hij gericht naar zeilsporters.
Wat betreft de armband, die trekt op niks,
origineel was ie voorzien van een metalen PILOT
standaard.
Zo,veel succes ermee, en je hebt een goede koop
gedaan…

Een stalen band kan bij Breitling soms 1/3 van de totaalprijs uitmaken.
Oudere types waren meestal kleiner van diameter ( zoals bij de meeste merken natuurlijk ).
“Kleine” Breitlings waren vooral poulair bij dames en … Italianen. :smiley: (echt waar )

Voor de prijs is het zeker een koopje.
Het is natuurlijk af te wachten wat de supplementaire kosten voor een herstelling zullen zijn.
Om de prijs wat te drukken kan je ook opteren voor een mooie (nep)croco - tegenwooordig zijn die zo goed dat je haast geen verschil meer kan zien.

'T is niet best… :frowning:
Ik ben 'm zelf maar even gaan halen in Deutschland ik was er toch (ik was bij mijn schoonouders en heb 'm daar naartoe laten sturen). Op zich ziet het er van buiten niet slecht uit. Maar wat mij opviel was dat het glas van binnen een aanslag had. En hoe ik ook schudde, de secondewijzer kwam niet van haar plaats. Ik dacht aan roest. En toen ik de kroon losschroefde (ik wist dat die los zou zitten) en het stukje as wat er nog aan zat roest vertoonde wist ik genoeg.
Na de kast te hebben geopend zag het uurwerk er eigenlijk best wel goed uit, ik neem aan dat de bruggen e.d. van rvs zijn. Maar de uurwerkhouders zijn erg geroest en dan zal alles wat niet rvs is dat ook wel zijn. Ik ben bang dat dit niet goedkoop gaat worden dus is het nog steeds een schnäppchen?
Foto’s volgen…

Mmmmmmmm… Ik ben benieuwd naar de fotos.

Dat is klote zeg, daar heeft de beste verkoper vast ook wel iets van geweten dunkt mij.

Ben benieuwd naar je foto’s.

Tja, ik krijg van mijn vrouw ook steeds naar mijn hoofd geslingerd dat “aan die 2de handse horloges altijd-wel-iets” aan mankeert… :smiley:

Ik probeer haar dan uit te leggen dat het niet abnormaal is, dat zo’n mechanisch wondertje naar ettelijke deccenia een kleine onderhoudsbeurt nodig heeft :wink:

Meestal valt het wel mee, maar echt roest da’s natuurlijk wel minder. Hopelijk vind je er een goeie “dokter” voor.

Ik hoop dat het toch meevalt met je nieuwe aanwinst! Het is toch een beetje een teleurstelling zoals ik het lees.

Groet,

Paul
Leeuwarden