'Schoenen maken de man' in horlogeland

We kennen het spreekwoord allemaal, maar wat mij betreft is de betekenis net zo sterk van toepassing op onze horloges. De aanleiding voor het maken van dit topic zal hieronder pijnlijk duidelijk worden.

Tijdens het doornemen van oude fotomappen kwam ik namelijk enkele wel zeer wanstaltige combinaties tegen. En dan niet in het kader van #stijltje, maar gewoon omdat het een complete mismatch was.

Ik doel natuurlijk op de combinatie tussen het horloge en de band (‘schoenen’). Los van mijn eigen miskleunen hoor en lees ik vaker van mensen dat het moeilijk blijft om in te schatten wat een goede match is. Deel daarom hier de foto van hoe het bandje wel- én hoe het niet heurt op jouw horloge!

Ik trap af.

Auwtsj. Een sportief bandje (dat ook nog eens veel te dik was) op een dress horloge. Veel te overheersend.

Dat is beter. Dun en zonder franjes, zodat alle aandacht uitgaat naar het horloge. Kortom: complimenterend, in plaats van afleidend.

Ik ben benieuwd waar jullie mee komen.

7 likes

Had eerst een blauw suède band op mijn GS vond ik geen succes en heb zelfs de foto’s weggegooid! :joy:

Deze dus, was ook voor de Blue Moon bedoeld.

Vervolgens perfect passend bandje en een originele buckle gescoord voor de GS. Perfect fit al zeg ik het zelf :heart_eyes::ok_hand::ok_hand:

Inmiddels is de GS weer op staal en zomerproof.

13 likes

Potverdikkie, op die lederen band is die GS top :heart_eyes:

1 like

Ik zie een horloge met datum en lume op de wijzers. Dat is dan toch een sporthorloge :stuck_out_tongue:.

1 like

Nu om de pols. Letterlijk, he.

Maar, de mijne is niet verguld en heeft ook een klassieke C-shape case in plaats van 44GS neigingen. Leuke LM, trouwens.

Dat geelgoud niet goed bij cognac past, dat is het ding. Als je een sportieve chocolade-bruine band had gevonden was het wel weer OK geweest.

Allereerst mooie LM, ik zou een middenweg tussen die 2 bandjes het mooiste vinden denk ik!