Eigenlijk naar wat anders op zoek, maar bij deze verkoper loont het om altijd even te kijken wat ie nog meer heeft.
Toen zag ik dit ietwat bekraste uurwerk (hoe kan dat nou weer?) maar met een heel gaaf antischok systeem, en natuurlijk lekker oud, 1956.
Het uurwerk, met dus dat aparte systeem op de balanskloof.
Bandje lijkt ook wel origineel? In ieder geval “seiko achtige” nummers op de endlinks. En het achterdeksel heeft nog de kraanvogel, ook leuk antiek Seiko.
Het bandje was véél te lang! Dat heb ik nog nooit meegemaakt met een horloge uit Japan. Maar een erg mooi bandje dat mijns inziens goed bij het horloge past. Kan ik gelijk ff de voorkant laten zien.
Geef mij maar die ETA. Lekker makkelijk en straight to the point systeem voor de pal en palveer. Ook de mobiele piton is natuurlijk ideaal om de beat error makkelijk zo dicht bij de 0 als mogelijk te krijgen.
Die ETA is ook een stuk moderner, zo kan ik het ook natuurlijk @AstonMartin Ik ben het met je eens, die ouwe Seiko’s moet je niet onderschatten!
Het leuke is juist dat het antishock systeem eens anders/meer bijzonder is.
Mooie aanwinst, Martijn, en leuk dat er ook nog veel documentatie over is (onleesbaar, maar de plaatjes geven een goed beeld van de verschillende modellen)
Proficiat Martijn Leuke klokjes die vijftiger jaren Seiko Super’s. Jaren geleden kocht ik er een op MP met leuke goud accenten met een gave wijzerplaat. Een minpuntje ze dragen “Japanner” klein maar dat mag opzich geen bezwaar zijn. Afwijking slechts 15 sec. per etmaal toch heel netjes voor een klokje van zestig jaar !
Dat is een leuke Seiko Super, mooie antichoc voor de balans.
Een paar jaar geleden had ik bij een chinese ebay verkoper keuze uit twee Breitlings en een Seiko super.
De Breitlings waren met $80 en $60 niet zo duur, maar de diameter van 30mm en 28mm vond ik te klein.
Dus bleef over deze Seiko Super voor $22 en een diameter van 32mm.
Hij is ook van 1956 maar heeft ook geen antichoc.