School afronding, welk horloge?

Hi allemaal!

Mijn studie is bijna klaar en ga na deze studie niet meer full-time naar school.
Ik heb al een baan gevonden en het lijkt mij leuk een horloge te kopen voor de gelegenheid.
Ik twijfel echter welk horloge het moet worden, en misschien zie ik een iets over het hoofd.

Budget is ca. 2.600/ 2.800.

Er stond kort geleden een Speedmaster reduced met gereviseerd uurwerk te koop, daar dacht ik serieus over na. Omdat ik mijn verdediging van het afstuderen 21 mei heb, ben ik niet in gegaan op de advertentie.

Andere horloges waar ik vaak op klik zijn Tudor’s ander type Omega’s, IWC en (vaak veel te kostbaar) Rolex.

Het horloge dat ik koop zal ik natuurlijk nooit meer weg doen, daarom iets dat (hopelijk) goed ‘verjaard’

Suggesties? Groetjes, Rens

13 likes

Mooie 2e kans tudor kan je voor die prijs wel scoren

1 like

Budget wat optrekken en gewoon voor die Rolex gaan :wink:

Nu even serieus, zoals @Perpetual al aangeeft kan je een mooie 2de hands BB58 aanschaffen binnen je gestelde budget, leuke allrounder die je ook relatief eenvoudig weer kan doorverkopen mocht je wat extra gespaard hebben richting een Omega/IWC/…

1 like

Een mooie BB58? Voor het geld, realistisch 2600 - 2800 euro vind ik dat een onwijs goed en leuk horloge. En tijdloos.

16 likes

Deze bijvoorbeeld :arrow_up:

Mooi horloge hoor!

11 likes

Sluit ik me volledig bij aan.

Wel budget iets oprekken voor deze uit 2026 :wink:

4 likes

komt Fate weer…

Over de toegenomen welvaart denk ik. 2,5 a 3 mille voor een horloge vrij kunnen maken vlak na het afronden van je studie. :crazy_face: Toen @Fate_Amenable_To_Change en ik uit de schoolbanken rolden hadden we net genoeg geld voor een kroketje bij de FEBO.

5 likes

Ja. Denk eens na over wat je nou eigenlijk mooi vindt, want ik kan geen touw vast knopen aan je voorkeuren uit je verhaal. Van een Speedy Reduced (geen aanrader, modulaire uurwerken, breekbaar) tot aan IWC’s (maar welke dan? Hoe dan ook een totaal andere stijl) naar Tudors (weer een totaal andere stijl, en weer geen hint welke je nou cool vindt)… Het gaat alle kanten op.

Als ik jou was zou ik eens nadenken over het type horloge wat je eigenlijk zoekt om gewoon lang te houden. Moet dat een GADA, duiker, chrono of iets anders zijn?

Hoe kleed je je? Is dat sportief, met overhemden, of juist heel erg netjes?

Wat ga je doen? Welk soort werk? Is dat op kantoor, werk je met je handen, in de zorg, onderwijs, consultancy, overheid? Zeg het maar. Ik denk dat je werk en de omgeving waar je het in doet ook een invloed moeten hebben.

Kom eens terug met wat meer gerichte informatie over jezelf, dan kan ik gaan nadenken over wat daar mogelijk bij kan passen.

“Omega vervangers voor 2800 ballen” is gewoon een heel, heel erg slechte categorie om goeie raad te krijgen.

Oh… Hoe groot is je pols? En om het persoonlijk te maken, houd je van groot of klein?

11 likes

Rowleks

Een Tudor Heritage Chrono. Ik heb hem een lange tijd als enige horloge gehad, dus voldoet naar mijn mening aan alle vereisten voor een one piece collection en voor meerdere gelegenheden te dragen. En… 150M waterdicht. :stuck_out_tongue_closed_eyes: En het model heeft een mooie historie met de 7031 uit de ‘70s.

3 likes

Net als toen wij 22 waren Fat C. :partying_face: Maar goed. Dat had toen alleen weinig met horloges te maken. Dat waren heel andere quicksets. :heart_on_fire:

3 likes

Dat klopt, maar als je raad geeft is dat misschien wel met de achterliggende gedachte om TS te behoeden voor dezelfde smakeloze kut keuzes die we toen maakten.

A propos binnen budget:

Budget beetje oprekken:

Ik zou voor de gein eens bij Longines gaan kijken. En bij Grand Seiko. Dat raad ik al gauw aan omdat ik beide merken op het moment cool vind. Er zit geen spoor van objectiviteit bij.

En gewoon even om wat ideeën aan te dragen die geen Tudor Black Bay 58 / 54 zijn.

3 likes

Gaat dit nog steeds over horloges? :rofl:

3 likes

Black bay 58

Google foto ter inspiratie

3 likes

Tudortje doen. Bb58 oid.

1 like

:white_check_mark:

3 likes

Wat is je polsmaat?

En welke IWCs of Omega’s of Rolexen kijk je dan?

Tudor. Bb54.

1 like

BB54

2 likes