Schoon koppel

Zoals vele koppels plegen te doen zijn wij op 24 Januari 2000 getrouwd .

Wie maakt er al eens geen foutje ? (:smiley:

Een trouwring zag ik helemaal niet zitten .
Die dingen zitten toch altijd in de weg en
met een collectie horloges ligt de oplossing voor de hand (en in de la) :

Na wat rare reacties o.a van schoonmoeder viel de keuze hierop :

De wijzers en de indexen van de Tissot hebben duidelijk een beurt nodig .

Nog iemand een schoon koppel ?

Yo , Manu .

Ja hoor.
De Bullhead is een vervanger voor het exemplaaar wat gesneuveld is maar dit koppel slaapt nog steeds op een kussen.
En dat al sinds 1973.

Proficiat , 37 jaar op één kussen :wink:

Maarre gesneuveld ???
In een ravijn laten vallen of wat ?

Gelukkig is alleen het horloge gesneuveld !

Mevrouw haar exemplaar ziet er ook Seiko uit . Heb je daarvan geen betere foto ?

En voor alle anderen : koppels hoeven niet noodzakelijk met trouwen te maken hebben ,
er zijn veel mogelijkheden om koppels te maken …

Yo , Manu .

In een ravijn laten vallen?
Daar lijkt het wel op,ik stond op de nok van een dak om een schoorsteen te inspecteren en tijdens die werkzaamheden is door breuk van de band of een pushpin die geen dienst meer wilde doen het horloge naar beneden gevallen.
Na beeindigen van de werkzaamheden nog gekeken of ik het horloge zag liggen maar was niet te zien.
Later bedacht ik dat het misschien wel in de dakgoot was gegleden in plaats van naar beneden maar ben nooit meer teruggegaan om te kijken.
Per slot van rekening was het al een “öud klokkie”.
Jaren later na een gesprek met Ruud Kuiper (Clockwise) over dit voorval het genereuze aanbod van Ruud om zo’n zelfde horloge over te nemen tegen de servicekosten.
En dat is het getoonde exemplaar.
Horloge is nog nooit gepolijst en heeft een mooi doorleefd uiterlijk,de fishboneband is er ook nog bij, er is alleen ongeveer 2 jaar terug een nieuw glas opgezet door Lucien.
Het dameshorloge is inderdaad een Seiko en zal ik bij gelegenheid wel voorstellen in een ander draadje.

Goed zo Manu, direct je schoonmoeder laten voelen wie de broek draagt ! ! ! :smiley: (tu)

Overigens een zéér origineel idee.

Zou ik mijn trouwring vooralsnog kunnen inruilen ? ? ? :wink:

niet getrouwd, maar dat zou je qua horloges niet zeggen: