Schoonheid = gelijk aan

De Calendrier Retrograde van ML

Ik zat gisteren eens op Marktplaats te surfen en zag iets aardigs tussen de zut en replica’s staan…
De prijs was bijna “to good to be true” maar eigenwijs als ik ben besloot ik de verkoper maar eens te bellen.
En ja hij was nog niet verkocht, dus ben ik op de trein gesprongen om deze beauty uit 2004 op te halen:

Wow :shock: wat een wijzerplaat!

Een uurwerk om van te smullen!

De dorst van het lange wachten op de Ariadne wel even gelest zijn :lol:

Helemaal mee eens, Mario.

De Calendrier Retrograde is een van de meest succesvolle modellen uit de Masterpiece serie. Alle details, en de lay out van de wijzerplaat kloppen gewoon helemaal. En de achterkant is al net zo fraai als de voorkant.
Na het succes van het origineel heeft ML veel nieuwe variaties van het Retrograde systeem op de markt gebracht, maar m.i. kan niets tippen aan de eenvoud en schoonheid van het origineel (jouw model).

De MLCR is een van mijn eerste echt serieuse horloges, ik kocht een bi-color via het internet vanuit Singapore. Op dit moment heb ik een gouden exemplaar.

Mario,

De masterpiece serie van Lacroix is van buitengewone schoonheid. Zijn ook zeker geen goedkope horloges. Ben er ook al een tijd naar op zoek, maar helaas nog niet gelukt.

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

groet

Ed

Een zeer fraaie aanwinst, Mario (tu). Alle geblauwde onderdelen vind ik ook erg mooi.

Veel plezier ermee.

Groet, Mark

Gefeliciteerd met deze schoonheid. Hij was al voorbestemd met de ‘M’ van Mario op de band;).

Groeten, Tom Vreeken.

Prachtig horloge Mario. Aan het enthousiaste van je verhaal te lezen heb je er niet teveel voor betaald. Via marktplaats zoek ik eigenlijk niets meer, er wordt zoveel troep en nep aangeboden dan je nergens meer van opaan kan.

Ja, ik zag hem ook staan op marktplaats, maar ik dacht inderdaad dat het wel een nepper moest zijn.
Gelukkig niet dus, het is een prachthorloge, ik denk dat het heel druk is achter de wijzerplaat.
Het aantal lagersteentjes is meer dan verdubbeld t.o.v. de normale Unitas.
Leuk dat ook Nivelacuso er ook een heeft.
Als julie nog geld over hebben, er staat volgens mij nog een horloge van dit merk op marktplaats,
Een stuk simpeler, en met een klein uurwerkje erin.
Allebei veel draagplezier.
Groet. Chris

Heel mooi Hans, nog een mooier contrast op de wijzerplaat door de gouden accenten!
De Double retrograde vindt ik ook minder mooi, typisch!
je kunt wel stellen dat we beide een beetje dezelfde smaak op horlogegebied hebben he’?

Ik bedoel Omega dynamic, van der klaauw, ML…

Yep, viel mij ook al op dat we blijkbaar dezelfde smaak op horlogegebied hebben. En ik zit ook regelmatig te kwijlen over al dat moois van de Minerva´s. Heel bewust schaf ik geen Minerva aan… Ik vrees dat als er eentje komt, er meerdere zullen volgen. En dat kan ik helemaal niet gebruiken met mijn voorkeuren voor CvdK, Omega´s in het algemeen, en Speedies in het bijzonder, ML, Sinn…

gefeliciteerd met deze SCHOONHEID!! Staat ook hoog op mijn wishlist, ooit…

Groet,
Arno.

Erg fraai, mooi koop!
Zo een wil ik er ook wel :slight_smile:

Prachtig Mario, gefeliciteerd.

Je verkoopt een paar fraaie oudjes, maar krijgt ook erg mooie nieuwe weer terug.

Groeten,

Martin

Met recht een masterpiece! Heel veel draagplezier met dit juweeltje. (tu)

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst (tu)

Gefeliciteerd met dit weel heel erg luxe horloge!