Schoonmaak horloge

Buiten lopen, soms door de werkplaats etc.

En waarom eigenlijk een duur tissue, een stuk van een t-shirt (al dan niet op dat moment gedragen) werkt ook prima.

1 like

Eens! Shirt is vaak ook prima

1 like

Nope…zandkorreltje erbij en heel je zijkant bekrast. Je zult niet de eerste zijn :roll_eyes:

2 likes

So be it

1 like

Voor de verkoop is het best kudt…
Maar doe je ding, mij maakt niet uit.

giphy

Magic Spoon :grin:

2 likes

Hoezo rare vraag? Alles is zo’n beetje al gezegd, maar lees veel tandenborstel. Ik gebruik dus een kindertandenborstel met zachte haartjes, werkt prima om tussen de schakels schoon te maken. Ultrasoon natuurlijk ook prima als je die hebt. Bij een dress watch, idd een fijne microvezel doekje gebruiken. Zit er een stalen/gouden band om, heel voorzichtig met de kindertandenborstel schoonmaken, oppassen dat de kast niet nat wordt. Na het schoonmaken en afdrogen van het horloge, laat ik hem altijd nog een tijdje uitwazemen.

4 likes

Mijn horloge wordt nooit echt vies (geen zand, modder etc etc) dus mijn methode is wat basic.

Mini sprayflacon van de Etos vullen met water, horloge natspuiten en vervolgens met een nanovezel brillenpoetsdoekje van de Pearle (niet zo’n gratis weggeef exemplaar maar eentje van geloof ik 4 a 5 euro) het horloge poetsen. Wattenstaafje voor de wat moeilijker schoon te maken gebieden (zoals de crownguards).

1 like

Ik zweet nooit. :slight_smile:

Als het voorkomt, wat bijna nooit zo is, dat ik een horloge nat schoon wil maken, gaat de band er af (want meestal leer), maak ik de watch head schoon met een zachte tandenborstel en wat afwasmiddel, spoelen, schoon microvezel-doekje en klaar. NATO banden kun je met de hand wassen, en stalen banden zijn ook voer voor de zachte tandenborstel. :+1:

Ik gebruik nooit poets of schuurmiddel, behalve op het gouden horloge van m’n grootvader. Dat ding is 14 karaat, geloof ik, en heel af en toe maak ik 'm schoon met een beetje tandpasta op een microvezel doekje.

Nou, dat zou ik niet doen!
Alleen voor gedemonteerde onderdelen gebruiken

1 like

Lol, ja hehe maar ook geschikt voor RVS bandjes met DNA :wink:

1 like

Oh ik dacht dat je er het hele horloge in wilde gooien

1 like

Haha, ja sta bekent als gekke Henkie (Ferry) :rofl:

1 like

Hallo , laatst een breitling met een bezel die vastzat gekregen.
Kun jij deze losmaken ?
Breitling met stalen band zag er schoon uit…
Schijn bedriegt;
20 minuten in glas met lauw warm water en Dreft
Het water vervuilde direct, uit de band uit bezel kwam een behoorlijke rotzooi.
Was daarvoor niet zichtbaar.
Goed afspoelen, elektrische tandenborstel erop en nogmaals herhalen.
Resultaat, bezel weer draaiend en veel huidvet verwijderd?
Nog een ingespoten met badkamercleaner [zit in antikalk ] en afgespoeld.
Heel mooi resultaat.
Misschien vreemd verhaal maar het werkte wonderbaarlijk.

![16763100266132190660882388913659|225x500](upload://yiEfxBfeKS8JxMCytsyu3ZKMXPz.jpeg
Dit was die Breitling

Oh jeh zie dat er waarschijnlijk batterij wissel moet plaatsvinden.
Digitale gedeelte doet het niet meer nu.
Iemand die het weet ?

Topspul dat antikalk he frankšŸ˜‚

Serieus?🫣

3 likes

Nee. Onlangs pas gestopt.
Schoonmaak was 1 jaar terug.
Metalen kraan maak je toch ook schoon met antikalk.
Kan volgens mij geen kwaad op een goede stalen band