Schoonmaak horloge

Wellicht een rare vraag maar ben toch wel benieuwd: hoe maken/houden jullie je horloge en band schoon. Door het dragen wordt een horloge toch vuil (zweet/huidschilvers etc.). Gebruiken jullie gewoon een sopje, water en zeep, of heeft iemand andere tips?
Gegroet!

6 likes

Maakt wel verschil of het horloge een dresser of duiker is.

1 like

Ftfy.

Mits waterdicht. Anders een droge zuivere doek.

3 likes

microvezel doekje …

4 likes

Niet.

2 likes

Waterdichte horloges gewoon onder de kraan met een druppel afwasmiddel. Verder gebruik ik een microvezel doekje.

2 likes

Aanvullend: een zachte doek.

2 likes

Alles vanaf 100m WR onder de kraan, rest microvezel doekje.

1 like

Met jif en afwasborstel…

Soms gaat het mis :grimacing:

40 likes

Eindelijk mooi schoon weer ipv dat vieze groen.

3 likes

Welnee, dat groen doet het m juist. De gewone sub vind ik qua kleur nogal… saai :wink:

Metalen bandje in trilbadje met dreft. Horloge zelf met tandenborstel met wat sop

1 like

Gewoon onder de kraan met een tandenborstel en wat sop!

3 likes

Uurwerk er uit, kast en band in ultrasoon met beetje zeepwater natuurlijk.

1 like

Bandjes met microvezel doek schoonmaken en verzorgen met ledervet.

Horloge met microvezel schoonmaken, af en toe met een tandenborstel en heul klein beetje zeep schoonpoetsen en afspoelen.

1 like

Horloge af en toe mee onder de douche, met douchegel wassen. Werkt prima :+1:t2:.

5 likes

Handzacht afwasmiddel, warm water, tandenborstel en niet van dat voorzichtige, want het is een industrieduiker die veel erger spul aan moet kunnen dan een beetje zeepsop.

3 likes

Gewoon een vochtige doek of ie nou 100% waterdicht is of niet. Alsof ie dan ineens uit elkaar mietert als je een niet waterdichte 1 Bar horloge hebt.

1 like

Schoonmaken🧐
Gewoon ff met een tissue er langs en klaar. Wat doen jullie allemaal wel niet met een horloge😂

1 like

Een droge doek gebruik ik alleen maar om vingerafdrukken weg te wissen. verder gebruik ik alleen maar een microvezeldoek met Flitz (maar het mag ook koperpoets zijn). Ik heb meerdere microvezeldoeken, van grof tot fijn. Met de grove doek gebruik ik het poetsmiddel, met de andere twee wrijf ik het verder schoon.
Wel even een kleine noot: Als ik mijn horloges voor het eerst binnenkrijg, dan gaat de kast (en evt. bracelet) altijd eerst even de ultrasoon in. maar daarna krijgen ze de bovenstaande behandeling.

1 like