Ik ben in het bezit gekomen van een horloge schoonmaakmmachine van het merk Tornado.
Ik heb intussen de potten schoongemaakt en ik zal wat kurk moeten aanschaffen voor de deksels.
Verder viel me op dat er behalve 3 glazen potten ook een metalen pot bij zit met een deksel.
Deze pot is aan de onderkant voorzien van een zeef.
Waar dient deze pot voor ?
In eerste instantie dacht ik dat je in deze je horloge onderdelen kunt drogen.
Maar dan komt er vloeistof in het onderste gedeelte van het apperaat, en dat kan dan weer kortsluiting veroorzaken.
Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Op de foto zie je de metalen pot, die ook verwijderbaar is met twee ogen.
Graag zou ik jullie kundigheid hierover weten.
Hartelijk groet uit een somber Rotterdam.
Henk
Het lijkt heel veel opneem gewone Elma.
Zo te zien is het dekseltje van het droogkamertje verwisseld met die van 1 van de potten. De kurken ringen zijn vaak versleten. Ze zijn te koop bij van de Gevel, Zellerstraat Tilburg, maar ik heb ook gehoord dat je ze van Ikea placemats kunt snijden.
Edit: o nee, het witte dekseltje hoort bij de motor…?
De foto is niet van de schoonmaakmachine die ik bezit maar heb ik geplukt van het internet.
Het is natuurlijk wel dezelfde als ik bezit.
Inderdaad kun je een ring zelf snijden vann een verende kunsstof zoals een placemats.
Ik heb ook een denkfout gemaakt met de kortsluiting die ik opperde in het startbericht.
De motor en de electronica zit boven en niet beneden in de machine.
In de laatste gang van het spoelen laat je natuurlijk de onderdelen even boven de vloeistof uitdraaien.
De kurken pakking is ook te koop voor ronde de 4 euro per stuk bij bijou moderne.
Dat is te doen.
Is het raadzaam om de oude pakking uit het deksel te slopen ?