Schoonmaakset, ervaring?

Hallo allemaal,

De kerstdagen komen eraan en ik zoek voor mezelf een leuk cadeau wat ik kan vragen. Nu zie ik op Bol en andere marketplaces van die schoonmaak setjes voor horloges. Lijkt me een leuk cadeau om te vragen en te krijgen, maar is het wat? Zou het zonde vinden als mijn horloges bijvoorbeeld krassen door deze setjes. Hebben jullie hier ervaring mee? Of andere adviezen? Zie voorbeeld op de foto’s.

Groetjes Youri

3 likes

Ik heb deze vorig jaar gekregen. Ik ben er zeer tevreden mee!

1 like

Ziet er inderdaad wel goed uit

1 like

Het kan aan mij liggen, maar ik heb altijd het idee dat dit soort dingen een beetje onzinnig zijn.
Gewoon een druppeltje afwasmiddel en een zachte doek zijn toch prima?

3 likes

Een fles voor de schoonmaak de andere is voor beschermende laag

1 like

Dit werkt echt prima! Aanrader

2 likes

https://www.kruidvat.nl/zwitsal-zeepvrije-wasgel/p/6315923

Al het andere is volledige onzin.

11 likes

Ja lekker kerstcadeau, een kindertandenborstel! :joy:

5 likes

Ik vind zo een kit geen meerwaarde tov wassen met water en een drupje afwasmiddel, drogen met een microvezeldoekje.

Als je echt een cadeau wenst is misschien een ultrasoon reiniger handig als je vaak een horloge draagt met stalen band, wel niet je volledige horloge erin leggen. Die vindt je overigens goedkoper dan die schoonmaak kit.

4 likes

Dat mag natuurlijk.
Ik ben ook geen persoon die een auto een vervoersmiddel vindt, dus ik rij ook een auto van een merk dat ik echt mooi vind.

Anderen rijden van A naar B, ook prima toch?

Ik vind het leuk om een dedicated setje te hebben om m’n horloges schoon te maken ipv een fles Dreft, een baby tandenborstel een doekje van de Action.

1 like

Dat dus :wink:

1 like

Dank allemaal voor de reacties, moraal van het verhaal: Het kan wel, maar het hoeft niet. :smiley:

1 like

Deze kit wil je onder de kerstboom :christmas_tree:

Er staat er nog eentje in lichtblauw :slightly_smiling_face:

2 likes

Zo poets ik al m’n horloges. Zorgvuldig vrij houden van verdere verontreiniging.

Drupje zeepvrije wasemulsie, ontvet als een tierelier en is toch niet agressief, een beetje lauw water

En een zachte tandenborstel die ik alleen voor m’n horloges gebruik

1 like

Ik bied 4 euro omdat er bij mijn Hema tandenborstel en Zwitsal geen kekke pouch zit

1 like

Bijna verkocht ! :laughing:

1 like

Exact deze set heb ik en het doet wat het zegt dat het doet!

Ik baal er wekelijks van dat ik een moreel kompas heb gezien hoeveel mensen graag vallen voor evidente dropship rommel waar tot 1000% marge op wordt verdiend met een leuk doosje en strikje erom. Had allang met vroegpensioen kunnen zijn. Maar goed, deze spullen zijn hoogstens 5 euro waard zonder het ‘fancy’ doosje. Doe er je voordeel mee.