Titel zegt het al, ik wil mijn oliegever schoonmaken maar zie conflicterende berichten. Ik had bedacht de naald in de alcohol te leggen maar schijnbaar kan dit niet omdat er plastic in zit. Ik zelf zie geen plastic in de naald, het reservoir kan ik uitspoelen en misschien in mijn schoonmaak vloeistof schoonmaken.
Is er iemand die mij kan vertellen of wat ik wil überhaupt kan of dat ik echt wat mis.
Doorspoelen / spuiten met een spuit zonder naald. Je haalt het doorzichtige olie reservoir er voorzichtig af en laat de rest olie in een stuk papier trekken.
Dan zou ik IPA in een plastic spuit doen en de vloeistof er voorzichtig doorheen persen. Drogen en klaar. Het naaldje door een doek of stuk papier, dat in IPA gedrenkt is, halen.
Je zou ook schoonmaak bad kunnen gebruiken maar plastic kan daar vaak niet tegen. IPA gaat prima.
Klopt en weet dat ipa een variant van alcohol is namelijk heel puur maar het kan zijn dat in onderstaand linkje ze het hebben over gewoon alcohol en niet IPA wat soms toch anders reageert.
Hou puurder hoe beter zou ik zeggen.
Des te minder (onbekend) residu er kan achterblijven.
En dat zeg ik uitsluitend op gevoel, zonder enige wetenschappelijke onderbouwing…
Heb vanmiddag voor de zekerheid ( voordat ik de eerste reactie geplaatst heb) nog even een doekje met IPA langs de buitenkant van de automatische oliegever gehaald. Vooral het olie reservoir ermee behandeld en geen reactie. Is die van Bergeon waarop het geprobeerd is
Ja daar was ik al bang voor ik kan alleen niet bij flume of Boley bestellen alleen bij cousins dus wordt dan weer dure verzending en levering en die seiko diafix zijn het makkelijkste zo te oliën
Cousins is de laatste tijd ook pet. Ik ben al anderhalve maand op een pakket aan het wachten en krijg geen enkele medewerking van Cousins. Is al vaker gebeurt dat iets niet goed was en dan zijn ze niet thuis.
Je kunt het ook eens hier proberen: Servia
Cousins is ook de enige die aangeeft dat een bepaalde punch er via backorder geleverd wordt maar als je hem besteld krijg je een refund. Loopt allemaal niet lekker.
Aha… Dus hun “binnenkort” is uit de lucht gegrepen? Klote
Ik ga in de week na Pasen een bestellen plaatsen bij Flume of Boley (moet nog ff zien wie mijn dingen in voorraad heeft), als ik zo’n ding moet mee bestellen, laat maar weten.