Graag zou ik eens willen weten hoe je het uurwerk uit deze behuizing zou kunnen halen, want enkel eruit pakken lukt niet doordat die knopjes in de weg zitten en één stelknopje (op de foto het meest rechtse) zit ook vast aan het uurwerk die je uit kunt trekken om alles in te stellen.
De buitenste ring met de datumrange zit ook los en zou ik dan willen vastzetten en het glas mag eens schoongemaakt worden aan de binnenkant.
De band wordt dan ook vervangen, het klokje werkt verder nog goed dus kan goed gebruikt worden.
Dat knopje dat vastzit, waarmee je alles kunt verstellen, is de kroon. Die zit vast aan de stift en die steekt weer in het uurwerk. Er zal ergens een palletje zitten dat je in kunt drukken om de stift en daarmee de kroon te kunnen uitnemen. Om zeker te zijn, kun je eens op internet zoeken hoe dat moet voor dit caliber. Zo te zien is het Miyota, maar ik kan het type niet lezen op jouw foto.
Dat gezegd hebbende, als je hier geen kennis van- en ervaring mee hebt en het klokje je dierbaar is, zou ik er niet zelf aan beginnen.
Bedankt voor de tips en wijze woorden, dit laatste zal ik eerst eens goed overwegen ja, ik zie het lijk al drijven dat pinnetjes en palletjes hier rond zullen vliegen