Schoonmaken croco bandje

Heren/dames,

Na een half jaar mijn horloge gedragen te hebben is ie niet meer zo fris. Bier, wijn en zweet hebben zich in het bandje gensteld. Is er een methode om dit schoon te maken zonder dat mijn voering van het bandje uitdroogt/stuk gaat? Hoe doen jullie dit?

Voor mijn stalen bandje gebruik ik een bakje water met zeep die heel snel trilt. Ik kan momenteel niet op de naam komen (weinig slaap) maar het werkt fantastisch. Het lijkt me niet wijselijk het croco bandje hierbij te leggen :wink:

René

Je croco-band is niet echt te reinigen.
Gewoon vervangen…

Ooit een krokodil onder de douche gezien?

O shit gaat de fantasie weer aan de haal met me!

Ik heb al eens een croco schoongemaakt en dat is goed gelukt.

Een bakje lauw water met wat groene zeep en een tandenborstel.
Proberen om de band niet al te veel water te laten opnemen dus niet te lang in het bakje houden.
Goed afborstelen met de tandenborstel en afspoelen met lauw water.
Daarna zoveel mogelijk water proberen te verwijderen door goed te deppen met een handdoek. Daarna rustig laten drogen.

Ik geef geen garantie dat dit altijd goed gaat, maar ik heb op deze manier een vervuilde croco weer heel fris gekregen.

Als de enige optie is om een nieuwe te kopen,is dit zeker het proberen waard lijkt mij.

Bedankt Testo. Ik zal eens kijken hoe dat werkt als ik tijd heb. Als een nieuwe kopen de andere optie is dan kan het geen kwaad deze eens flink te boenen…

Renestiphout Schreef:

Bedankt Testo. Ik zal eens kijken hoe dat werkt
als ik tijd heb. Als een nieuwe kopen de andere
optie is dan kan het geen kwaad deze eens flink te
boenen…

Al gezocht en http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,69547,69755#msg-69755 gevonden?

gewoon in de zoutzuur…X(
nee geintje ik dacht aan wat groene zeep(is zacht en niet schadelijk) met lauw water.

Gr Dennis.

Uiteraard wel gezocht maar niet het gewenste resultaat gevonden. Bedankt voor de link.

Het komt iig goed uit. Ik heb vandaag een sap juicer gekocht :slight_smile: haha.

Bedankt allemaal