Schoonmaken leren band

ga vanavond als het goed is een nieuwe klok halen. Dat wil zeggen, een tweedehandsje.

Daarop zit een mooie, maar gedragen leren band. Een leren band die wel specifiek bij het horloge past (racing style). Daarom wil ik de leren band goed gaan schoonmaken.

Ik heb op het forum gezocht, maar kom nog niet de tip tegen hoe een leren band schoon te maken. Daarom de vraag: Wat is de beste manier? Hoe doen jullie dat?

groet,
Bob

Nachtje in de week :wink:

OEM leren band? lijkt me sterk dat Ko niet iets kan maken dat er enorm op lijktā€¦

Uiteraard kan Ko wel een band kan maken. En sluit niet uit dat dit ooit gebeurt. Echter, wil ik het horloge eerst op de originele band dragen.

Dus blijft de vraag: Hoe maak je een leren band het beste schoon?

beetje groene zeep denk ik op een doekje

maar leer is poreus dus hij zal niet alleen aan de buitenkant vies zijn

doordrenkt met iemand zijn DNA :wink:

Misschien een dom idee, maar ( de binnenzijde) lichtjes afschrapen met een eenzijdig scheermesje. Maar natuurlijk proberen de stiksels te vermijden. Ik bedoel van die mesjes die gebruikt worden om keramische kookplaten te reinigen.

Daarna zou ik er eens met een doekje ontsmettingsalcohol over gaan en rustig laten drogen.

bedankt voor die gedachte! Heb je aandelen bij horlogebandenverkopers? :slight_smile:

Ik vergeet naast het DNA natuurlijk nog de niesdruppels, de ongewassen toilethandjes en de stukjes snot.

Groeten!

5 likes

hou ik dan nog iets van de band over?

Ouderwetse pannenspons misschien?
Leuk vintage effect :slight_smile:

Let maar opā€¦ Voel weer een verkooptopic met (nauwlijks) gedragen bandjes aankomen.

3 likes

hij legt het er wel dik bovenop he!

betreft 22mm @anon50762135EV, dan kan je daar alvast rekening mee houden!

:joy:

Weelicht even in de magnetron en nabehandelen met een brandertjeā€¦

Maar beter wellicht deze tips of even zoeken op youtubeā€¦

Succes

3 likes

U heeft PB :wink:

die Ko bandjes verkopen zichzelf :wink:

1 like

Kan ik al aandelen kopen bij Ko?

2 likes

thnx, daar staan wel wat tips tussen. Maar handzeep lijkt dus het meest logische voor een goede reinigingsbeurt.