Schoonmaken Speedmaster pro

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de Speedmaster Moonwatch , die ik nu sinds een week of 3 in mijn bezit heb en helemaal verliefd op ben inmiddels .
Maar nu de vraag ,ik was mijn horloges normaal gesproken altijd onder de lopende kraan met een klein drupje afwasmiddel om ze weer mooi schoon te krijgen …nu is mijn vraag of dit bij de Speedmaster ook mag aangezien hij geen geschroefde kroon heeft.

Alvast bedankt voor de info

Mvg,
Patrick

Als je geen info over dit horloge hebt en de historie niet weet, zou ik het niet onder de kraan houden.
Haal de deksel er af, neem de opwindstift eruit en neem het uurwerk eruit, dan kun je de kast goed reinigen.

Met vriendelijke groet,
Inca

ik heb het horloge 3 weken geleden nieuw gekocht

en het is de uitvoering met saffier glas

Hey Patrick,

Kan gerust, bij Omega is 50 mtr gewoon zwemmen en afspoelen :thumbsup:

En volgens mij is de saffier zelfs 100 mtr waterdicht, toch?

Staat er ook een indicatie over waterdicht zijn op het horloge?

Met vriendelijke groet,
Inca

1 like

Ja hoor, dat kan. Zorg voor alle zekerheid niet voor een overvloed aan water maar gaat op zeker lukken.

ok bedankt voor jullie reactie

Huh wat, een Speedie onder water schoonmaken? Ik zou het niet doen, veel verhalen gelezen over vocht onder het glas.

http://forums.watchuseek.com/f20/omega-speedmaster-water-resistance-2807098-5.html

Aan de andere kant, een moderne met verse seals zou het wel moeten kunnen hebben.

Aan de andere kant, wat is er tegen op een zachte tandenborstel en een schone lap?
Zo maak ik mijn horloges schoon na een dag dragen.
Gewoon bijhouden en niets laten aankoeken. :wink:

Een nieuwe speedmaster moet dat gemakkelijk kunnen hebben. Er zijn zelfs mensen die ermee zwemmen. Ik heb ook een nieuwe, maar om een of andere reden gebruik ik toch liever een vochtige doek en daarna een droge bij dit horloge.

1 like

Bij mij ging de speedy gerust mee onder de douche, nooit een probleem geweest!

Zo ver ik weet is de omega speedmaster man on the moon niet water resistant. Zoek de grens niet op. Handle with extreme care!

Dit klinkt als gevoel en ‘hear-say.’

Het gaat om een nieuwe speedmaster waarvan Omega aangeeft dat deze waterdicht is. Daar kan je gewoon op vertrouwen. Het gaat niet om een tweedehands exemplaar met onbekende historie.

1 like

Ik wist überhaupt niet dat je horloges schoonmaakt. Laat staan als hij pas drie weken oud is. Dat nemen ze toch mee als je het horloges eens in de vijf jaar wegbrengt voor een beurt. Of ben ik nu een viespeuk?

On topic, ik zou alleen een duiker met stromend water schoonmaken, de speedy met een vochtige doek.

2 likes

:astonished:

Jij doucht ook alleen op feestdagen?

Zekers, deze tijd van het jaar ruik ik altijd lekker fris :wink:

2 likes

Schoonmaken na een dag dragen…

1 like