Schoonmaken wijzerplaat oude Rolex chronometer

Goedenavond ,

Mijn vader heeft een oude Rolex chronometer gekocht uit Duitsland ,na wat problemen met DHL is hij uiteindelijk gister gearriveerd .

Heel leuk horloge met een prachtig uurwerk adjusted 7 positions alleen is de wijzerplaat wat smerig vooral langs de randen .

Vanuit mijn vader de volgende vragen :

Kan dit worden schoongemaakt ? Verf lijkt niet aangetast meer vuil ,hebben heel voorzichtig een wattenstaafje erop gedrukt en die word wel smerig dus het gaat er wel een btje vanaf .

Hij hoeft ook niet brandschoon te worden maar wat minder smerig zou al geweldig zijn.

Indien ja ,wie heeft er een goed adres waar we hem kunnen laten schoonmaken ,uiteraard tegen betaling.

Bvd De Graaf Jr en Sr

Ik weet dat Jurgen een keer een artikel heeft geschreven over iemand die wijzerplaten repareert. Ik kan dit artikel echter nergens meer terug vinden…

Deze is de opknapbeurt wel waard, GraafJR, en gaat voorlopig vast niet richting Duitsland :wink:
Succes, ik ben zelf ook wel nieuwschierig naar bruikbare reacties; hoe (nicotine-) aanslag te verwijderen wanneer het met rodico niet lukt, zonder de printing te beschadigen.
Prachtige Rolex !

Dank je Ernst, Ja ik zal je op de hoogte houden , heb van een forummember wel een adresje gekregen ,van de week maar eens bellen.

Miss nog meer members met een adresje , heb graag wat keuze mogelijkheden.

Norton Schreef:

Ik weet dat Jurgen een keer een artikel heeft
geschreven over iemand die wijzerplaten repareert.
Ik kan dit artikel echter nergens meer terug
vinden…

Was dat niet Atelier Meeus in Antwerpen?

Ze doen in ieder geval wijzerplaten:
http://www.ateliermeeus.be/?page_id=11
.

Succes! (tu)

Edit: mooie Rolex trouwens, maar wellicht relatief klein?

gr. Glenn

Wesselink en Vreeker in Alkmaar wellicht?

Hallo Glenn,

Ga meteen even kijken maar had liever een adres waar iemand ervaring mee heeft .

Formaat relatief groot voor die leeftijd ruime 34.5 mm ex kroon wat ik toch behoorlijk vind en door de dunne rand lijkt mij nog groter eigenlijk.

Gr

Jurgen heeft volgens mij ervaring met hen. Stuur even een pb naar hem. :wink:

Gr. Glenn

Glenn Schreef:

Norton Schreef:

Ik weet dat Jurgen een keer een artikel heeft
geschreven over iemand die wijzerplaten
repareert.
Ik kan dit artikel echter nergens meer terug
vinden…

Was dat niet Atelier Meeus in Antwerpen?

Ze doen in ieder geval wijzerplaten:
http://www.ateliermeeus.be/?page_id=11.

Succes! (tu)

Edit: mooie Rolex trouwens, maar wellicht relatief
klein?

gr. Glenn

Volgens mij is dat inderdaad het adres. Ik kon de post helaas niet terug vinden.

Jürgen was er volgens mij heel tevreden over.

Interesting. Kun je eens een foto van het uurwerk en de binnenkant van het deksel posten?

Kan zeker , zit er mooi 7 adj uurwerk in , echter is mijn vader op vakantie dus dat gaat nog wel even duren voordat ik die kan posten…

Gebruikte Rolex vroeger een ander lettertype voor zijn logo? Dit ben ik nog niet eerder tegengekomen. Of is de wijzerplaat al niet meer origineel?

Andamanen Schreef:

Gebruikte Rolex vroeger een ander lettertype voor
zijn logo? Dit ben ik nog niet eerder
tegengekomen. Of is de wijzerplaat al niet meer
origineel?

Dat vroeg ik me ook af.

Ben ook zeer benieuwd naar een fotootje van het uurwerk.

Vind het wel een mooi horloge(tu)

Tsja heb ook zo mijn twijfels over het lettertype gebruikt op de wijzerplaat maar de plaat ziet er verder origineel uit .

Nog 2 weekjes geduld dan zal ik het uurwerkje erop zetten want dan is pa weer terug van vakantie .

gekkehuus Schreef:

Tsja heb ook zo mijn twijfels over het lettertype
gebruikt op de wijzerplaat maar de plaat ziet er
verder origineel uit .

Nog 2 weekjes geduld dan zal ik het uurwerkje erop
zetten want dan is pa weer terug van vakantie .

En, is je pa al terug, ben erg benieuwd nl.? :)(tu)

Haha ja hij is al terug en ik heb al gemeld dat het uurwerk op de foto gezet moet worden , ik verwacht begin volgende week eea te kunnen posten.

gekkehuus Schreef:

Haha ja hij is al terug en ik heb al gemeld dat
het uurwerk op de foto gezet moet worden , ik
verwacht begin volgende week eea te kunnen posten.

Top, dank je(tu)

Prachtig toch?!

Explore gekkehuus Explore gekkehuus

Gaaf! (tu)

Er zit wel een héél mooi af te regelen uurwerkje in (tu)