schoonmaken wijzerplaat

Tsja. Ga die onderdelen maar eens bij elkaar sprokkelen. Dat lijkt me al een uitdaging op zich.
Geen idee wat de waarde zou kunnen zijn als ie origneel en in goede conditie is. 200-300 Euro?
Ik denk dat je daar al snel aan komt voor je zover bent.

Edit:

Deze verkoper heeft veel NOS Seiko spullen.
Bekijk dit op eBay

Dan heb je nog speedtimerkollektion.com uit Nederland die ook veel van die meuk heeft.

Maar wat Ruud hieronder zegt lijkt me het beste advies.

Weggooien, uithuilen, opnieuw beginnen.

Misschien leuk project om uit elkaar te halen.

3 likes

Een Seiko Seahorse. Heel leuk horloge, maar ik vrees dat het lastig wordt om aan de goede onderdelen te komen, om het horloge weer in een nette staat te krijgen. De wijzerplaat is te ver heen en lastig te krijgen, net als de secondewijzer. Daarbij zal een beurtje zeker nodig zijn. Als je dat niet zelf kan, dan wordt het een dure grap en gaan de kosten de waarde voorbij. Uurwerkje bewaren als donor voor een volgend project, of als donor op eBay zetten.

Zoiets gooi ik bij John in de bak, hij spaart oud ijzer. Het is net wat GiveMeYourDougt schrijft en niets anders

1 like

Natuurlijk is dit mosterd na de maaltijd, maar je had beter eerst advies kunnen vragen en daarna pas de koop kunnen doen.

De plaat is niet te fixen, een secondewijzer en originele kroon zijn onvindbaar en het uurwerk servicen kost ook wel wat. Onderaan de streep kun je (zeker als je het niet zelf aan de slag kan) beter een Seahorse in betere staat kopen en dit uurwerkje als reserve horloge bewaren voor de onderdelen.

Succes!

Gewoon proberen nix te verliezen