Schoonmaken wijzerplaat

Beste horloge fanaten,

Mijn vader heeft een horloge waarvan de wijzerplaat bij de randen nogal vies is geworden. Je ziet de aanslag op de foto duidelijk zitten. Nu lees ik soms dat je beter van wijzerplaten af kan blijven, maar nu heb ik toch de vraag of iemand deze wijzerplaat kan schoonmaken? Het liefste in de buurt van Rotterdam. Vlakbij Delft of Dordrecht kan ook. Alvast bedankt.

Het lijkt erop dat er aan de andere kant van de wijzerplaat roest zit :face_with_raised_eyebrow:

Het lijkt alsof het horloge een keer vochtig is geworden. Ik zou anders niet goed weten hoe het daar vuil kan worden.

Ja ik weet ook niet precies hoe het daar komt. Net nog nagevraagd, maar er is niet mee gezwommen iod. Het lijkt ook een beetje geel/groen vettige plak te zijn. Maar het zou mooi zijn als er poging gedaan kan worden om het schoon te maken. Mocht het niet lukken of nog lelijker worden, dan is er geen man over boord.

Vocht is niet alleen zwemmen, wat dacht je van zweet en in de regen lopen?
Vraag bij een horlogemaker of hij nog een nieuwe plaat kan bestellen bij de importeur (PDA groep). Dat zal niet de wereld kosten als hij nog te leveren is.

Bedankt voor de tip. Is het proberen waard, al is het horloge wel ongeveer 20 jaar oud…